woxaz Posted January 29, 2005 Share Posted January 29, 2005 Hejsan! Har hittat en perfekt inspelningsplats för en krigsfilm jag planerar. Problemet är bara att delar av vägen och hus i bakgrunden skulle synas och förstöra det hela. Hur kan jag göra för att klippa bort dem? Hoppas ni förstår vad jag menar. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orange Posted January 29, 2005 Share Posted January 29, 2005 Det är inga större problem att klippa bort dem om ingen person ska stå framför dem. Då är de bara att maska eller ta bilden och rita om den som du vill, men ska personer röra sig är du inne på greenscreen området :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woxaz Posted January 29, 2005 Author Share Posted January 29, 2005 Tror nog inte folk ska röra sig framför. Men hur maskar man bort dom då? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woxaz Posted January 29, 2005 Author Share Posted January 29, 2005 Förresten det måste ju gå på något sett även fast folk rör sig i bilden. Kanske inte just där husen och vägen är menar jag då. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse_laser Posted January 29, 2005 Share Posted January 29, 2005 Klart det går men det bli ju jobbigare. Ska dom röra sig framför så kan du testa med Difference Matte och allt vad det innebär. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woxaz Posted January 29, 2005 Author Share Posted January 29, 2005 Okej vad är difference matte? =) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orange Posted January 30, 2005 Share Posted January 30, 2005 Vad jobbar du i för program? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woxaz Posted January 31, 2005 Author Share Posted January 31, 2005 Vegas hemma och final cut pro i skolan. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woxaz Posted February 4, 2005 Author Share Posted February 4, 2005 nån som kan ge mig svar?? :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orange Posted February 4, 2005 Share Posted February 4, 2005 Har ignen erfarenhet om hur man kan maska i Vegas elelr Final Cut Pro, men det är den tekniken du antagligen måste använda på något vis. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jawo Posted February 5, 2005 Share Posted February 5, 2005 Dom programen du använder dig av är la rena redigerings program. Det gör det rätt omöjligt att maska ut saker i bakgrunden. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woxaz Posted February 8, 2005 Author Share Posted February 8, 2005 [citat=Jawo]Dom programen du använder dig av är la rena redigerings program. Det gör det rätt omöjligt att maska ut saker i bakgrunden.[/citat] Okej vad behöver jag då? After Effects? Det har jag också tillgång till. Men hur ska jag göra i så fall? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
walfridson Posted February 8, 2005 Share Posted February 8, 2005 Kolla upp alla key-filter i manualen, vad dom gör. Ta en titt på vanlig masking och vector paint i AE. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orange Posted February 8, 2005 Share Posted February 8, 2005 För att lära dig maskning i AE kan du läsa min guide om du vill. http://www.orangelab.se/artikel2.html 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woxaz Posted February 9, 2005 Author Share Posted February 9, 2005 okej tack ska se om jag lär mig något nu :p 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts