Gå till innehåll

Sätta ihop ett gäng i Göteborg för kortfilm


KPisce89

Recommended Posts

Tjenare.

 

Jag sätter upp en tråd till här. Har redan en tråd uppe om ett förslag att inom någon framtid göra en långfilm.

Länk:

http://forum.voodoofilm.org/jobbannonser/31393-saetta-ihop-ett-gaeng-i-goeteborg.html

 

Eftersom jag inte vet om när det kan sättas igång och sett att flera varit intresserade så har jag idéer på att så länge köra igång en kortfilm.

Jag har en idé på en thriller som nog skulle funka bra. Kort men effektiv.

 

Grejen är då efter som tidigare visat i min andra tråd att jag är heltidsstudent vid Gotlands högskola större delen av året, vilket försvårar en eventuell inspelning i Göteborg.

Jag kommer dock hem över jul/nyår och om möjligt så kan man sätta ihop filmen under den tiden, vilket jag tror är runt 10:e dec - 10:e jan.

Jag skulle kunna få ihop filmen här på Gotland men har en känsla av att det är svårare att få ihop folk här.

 

Så om någon med kort varsel är intresserade av att göra ett enkelt projekt för att tex fylla ut en portfolio och/eller träffa likasinnade så är detta ett alternativ.

 

Jag sätter på mig Regi och säkerligen manus-rollen och jag behöver då:

 

- Kameraman.

- Ljudtekniker.

- Ljustekniker.

- Producent.

- 2 Skådespelare (man och kvinna i någorlunda närliggande ålder) Ett plus i kanten är om dessa skulle kunna flytande engelska om vi lättare vill kunna använda den tex utomlands, dock inget krav.

+ Eventuell extra folk.

 

När det gäller detta så bör folk dessutom ha sin egen eller ha tillgång till utrustning för jag har det då inte. Så att man är beredd på detta.

 

Sedan ett annat alternativ är också om någon redan har ett kort, men intressant manus så kan vi även jobba med det om så önskas. Mitt är enbart ett förslag då jag tror det kan funka.

Så ja om några är intresserade så vore det bra om folk hörde av sig rätt fort så man kan börja organisera.

 

Tack för mig // Kristoffer Persson