Gå till innehåll

Sätta ihop ett gäng i Göteborg för kortfilm


KPisce89

Recommended Posts

Tjenare.

 

Jag sätter upp en tråd till här. Har redan en tråd uppe om ett förslag att inom någon framtid göra en långfilm.

Länk:

http://forum.voodoofilm.org/jobbannonser/31393-saetta-ihop-ett-gaeng-i-goeteborg.html

 

Eftersom jag inte vet om när det kan sättas igång och sett att flera varit intresserade så har jag idéer på att så länge köra igång en kortfilm.

Jag har en idé på en thriller som nog skulle funka bra. Kort men effektiv.

 

Grejen är då efter som tidigare visat i min andra tråd att jag är heltidsstudent vid Gotlands högskola större delen av året, vilket försvårar en eventuell inspelning i Göteborg.

Jag kommer dock hem över jul/nyår och om möjligt så kan man sätta ihop filmen under den tiden, vilket jag tror är runt 10:e dec - 10:e jan.

Jag skulle kunna få ihop filmen här på Gotland men har en känsla av att det är svårare att få ihop folk här.

 

Så om någon med kort varsel är intresserade av att göra ett enkelt projekt för att tex fylla ut en portfolio och/eller träffa likasinnade så är detta ett alternativ.

 

Jag sätter på mig Regi och säkerligen manus-rollen och jag behöver då:

 

- Kameraman.

- Ljudtekniker.

- Ljustekniker.

- Producent.

- 2 Skådespelare (man och kvinna i någorlunda närliggande ålder) Ett plus i kanten är om dessa skulle kunna flytande engelska om vi lättare vill kunna använda den tex utomlands, dock inget krav.

+ Eventuell extra folk.

 

När det gäller detta så bör folk dessutom ha sin egen eller ha tillgång till utrustning för jag har det då inte. Så att man är beredd på detta.

 

Sedan ett annat alternativ är också om någon redan har ett kort, men intressant manus så kan vi även jobba med det om så önskas. Mitt är enbart ett förslag då jag tror det kan funka.

Så ja om några är intresserade så vore det bra om folk hörde av sig rätt fort så man kan börja organisera.

 

Tack för mig // Kristoffer Persson

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har en Canon XF300: Canon XF300 - Professionella videokameror - Canon Svenska Har dubbla XLR-ingångar för ljud och kan ordna både myggor & riktmikrofon.

Kör redigering i Final Cut Pro 7 i en bärbar MacBook Pro som jag kan ta med mig.

 

Produktion jag gjort: Livlig Fantasi v.2 - YouTube

 

Kan hjälpa till både som regissör eller skådis (jag som är killen i filmen). Kan inte stå bakom kameran, är skitkass på det, men har en kamera med utrustning ifall vi kan hitta någon som vill vara kameraman. Kan även göra en del med redigering. Har Motion i datorn, men har inte lärt mig det ännu. Kanske någon som annan som är vass på det?

 

Hur är upplägget annars, kör vi några dagar i sträck till filmen är producerad?

Min bakgrund är teater egentligen, så jag kan även hjälpa till lite med dramaturgi och komma med synpunkter på manus.

 

Ett minus, jag skulle behöva sovplats i Göteborg om jag hänger med på projektet.

 

Mvh C

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har en Canon XF300: Canon XF300 - Professionella videokameror - Canon Svenska Har dubbla XLR-ingångar för ljud och kan ordna både myggor & riktmikrofon.

Kör redigering i Final Cut Pro 7 i en bärbar MacBook Pro som jag kan ta med mig.

 

Produktion jag gjort: Livlig Fantasi v.2 - YouTube

 

Kan hjälpa till både som regissör eller skådis (jag som är killen i filmen). Kan inte stå bakom kameran, är skitkass på det, men har en kamera med utrustning ifall vi kan hitta någon som vill vara kameraman. Kan även göra en del med redigering. Har Motion i datorn, men har inte lärt mig det ännu. Kanske någon som annan som är vass på det?

 

Yes tackar för ditt intresse. Det visar sig väl vad jag kan ha användning för när och om jag får ihop ett team.

 

Hur är upplägget annars, kör vi några dagar i sträck till filmen är producerad?

 

Ja tanken är väl att den ska göras på 1-3 dagar. Det är ingen stor film direkt. Utspelar sig på samma plats hela tiden och så.

Dock är det ju en thriller och kommer därför behöva någon som är duktig på ljus och så. Men det visar väl sig.

 

Ett minus, jag skulle behöva sovplats i Göteborg om jag hänger med på projektet.

 

Mvh C

 

Ja det kan ju försvåra det hela. Men som sagt, får överväga för och nackdelar hos folk vid ett senare tillfälle.

Just nu är det viktigaste att ens hitta tillräckligt med folk som är villiga att genomföra det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag kan kolla med jbergman här på voodoofilm, han är duktig både på ljus och stå bakom kameran. Det är hans manus som vi filmade i den videon jag länkade innan, plus att han stod bakom kameran. Men då är det två pers som behöver sovplats isf.

 

Fördelen är att då har du själva grunden, en jävligt bra kamera (det är en proffskamera) plus dator/program för redigering på plats. Till det också folk som kan filma och redigera. Det du får koncentrera dig på är isf skådisar, regi och manus. Alltså det som händer framför kameran. Om du har en tillräckligt intressant idé så kan både jag och jbergman (om han är intresserad) hjälpa till med manuset och ev regi också.

 

Har du ett manus eller ett synopsis, så släng upp det i tråden så man kan kolla på det! :)

 

/C

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...