singoz Postad 13 november 2011 Postad 13 november 2011 Hej! När jag har exporterat min film, så liksom laggar klippen ihopa. Alltså, när man spelar upp den, så ser man de blinkande, första framen, samt där filmen ska vara. Men det blinkar mellan dessa bilder hela tiden. Någon som vet vad som kan vara boven? .. Håller på att göra en film till ett skolarbete så måste få den klar! 0 Citera
RobinWikner Postad 15 november 2011 Postad 15 november 2011 Halloj, är grundmaterialet i h264? 0 Citera
RobinWikner Postad 15 november 2011 Postad 15 november 2011 Okej. H264 är ju egentligen ett slutformat och inget som är rekommenderat att sitta och klippa i. Mitt råd är att transcoda grundmaterialet från H264 till ProRes 422. Spelade du in på CF-kort och har kvar .THM-filerna som skapas tillsammans med .MOV-filerna kan du göra transcode:andet direkt i FCP med Log and Transfer. Eller kunde, vet inte hur det funkar i FCP X. Tror du behöver en plug-in också, sök på nätet, den är gratis isf. Har du inga .THM så slänger du in filerna i Compressor och transcode:ar dom där. Det är ju naturligtvis jävligt surt att börja om från början om du redan gjort ett omfattande klipparbete men.. som min kollega sa till mig när jag gjorde samma sak "Då gör du i alla fall inte samma misstag igen". 0 Citera
singoz Postad 16 november 2011 Författare Postad 16 november 2011 Tack så mycket för tipset! Dock lyckades jag när jag exporterade till ett annat filformat. Kommer inte ihåg vilket det var som funkade. Men, de kanske hade funkat till de formatet jag ville om jag hade konverterat först. Jag får testa nästa gång. Men tack :) 0 Citera
RobinWikner Postad 16 november 2011 Postad 16 november 2011 Okej, gott att det funka! Återkom gärna med spec på vad du exporterade i =) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.