david- Postad 10 november 2011 Postad 10 november 2011 Har jobbat med denna kortfilm ett tag nu. Fick en idé att skapa en skön film med fina bilder på nånting som annars anses som fult. Tycker jag klarade mig från många warpar på de flesta klippen, men i vissa av dom fick jag ägna någon timme åt att maska bort warparna och ersätta luckorna som blev med stillbilder av scenen där jag med klonverktyget tog bort personen så det bara blev en bakgrund. Hoppas ni finner den behaglig :) 0 Citera
solaris Postad 10 november 2011 Postad 10 november 2011 Värkar som det är många som plaskar i vatten och pölar med höga fps bilder nuförtiden (: Men alltid lika häftigt. 0 Citera
david- Postad 10 november 2011 Författare Postad 10 november 2011 Värkar som det är många som plaskar i vatten och pölar med höga fps bilder nuförtiden (: Men alltid lika häftigt. Haha ja, det blir dyra resultat till utseendet, även då utrustningen man använt är billig :) 0 Citera
Raw Postad 11 november 2011 Postad 11 november 2011 Gillar det skarpt! Otroligt vilken fin slow motion, vilken fps spelade du in detta på och vilka slutartider? Har testat desamma men warpar blir ett stort problem /Mvh Patrik 0 Citera
Raw Postad 11 november 2011 Postad 11 november 2011 Gillar det skarpt! Otroligt vilken fin slow motion, vilken fps spelade du in detta på och vilka slutartider? Har testat desamma men warpar blir ett stort problem /Mvh Patrik Never mind, såg de på Vimeo nu, 60fps och 1/4000 slutare /Patrik 0 Citera
andreasingo Postad 11 november 2011 Postad 11 november 2011 Jag har börjat vänja mig vid stilen, som började med The Matrix. Riktigt snyggt, det man undrar över är hur ni gjort för att få till det. Använder ni något redigeringsprogram för att lägga in interpolerade frames, eller fixar ni detta direkt med kameran? 0 Citera
david- Postad 3 december 2011 Författare Postad 3 december 2011 Två kända bloggare skrev om denna film vilket gjorde att jag nu på några dagar fått över 100.000 visningar! Hur kul som helst. Fick nyss mejl om att den ska visas på en 8 meter stor tvskärm utomhus i Australien också :) 0 Citera
Jawhns Postad 3 december 2011 Postad 3 december 2011 Grattis :) Tycker att filmen är väldigt vacker och riktigt behagligt! Snyggt jobbat! 0 Citera
david- Postad 9 januari 2012 Författare Postad 9 januari 2012 En liten uppdatering är att den nu har 147.000 visningar :) 0 Citera
tikktakk Postad 15 januari 2012 Postad 15 januari 2012 Sjukt snygg film! Kul också att det är en genomtänkt idé uppbyggt kring den fina titeln "The beauty of mud". Har själv nyligen börjat leka med twixtor och kan tala om att det minsann är långt ifrån simpelt att få bra resultat. Kräver en hel del kunskap i After Effects. Kul är det hur som helst! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.