warpz Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 Vilket material ska man använda för att göra en hemmagjord green/bluescreen ? ska jag ha tyg ? vaxduk ? någon som har gjort en bluescreen som har bilder på den ? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Biffen Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 Ja va på Bauhaus i går o shoppa lite....Kollade först på vaxduk..De hade en grön men den var för glansig. Hittade dock billigt skrikgrönt tyg....O så köpte ja några strålkastare....ska testa hur det fungerar......Lägger upp lite bilder när ja komemr igång 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
warpz Posted January 28, 2005 Author Share Posted January 28, 2005 ok tack.. vad betalde du för tygen ? och hur brett var det ? hur mycke tyg köpte du ? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukas Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 skulle va kul att se om det gick bra med tyget. Exakt vad köpte du och vad kostade allt sammans? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse_laser Posted January 29, 2005 Share Posted January 29, 2005 [citat=Biffen]Ja va på Bauhaus i går o shoppa lite....Kollade först på vaxduk..De hade en grön men den var för glansig. Hittade dock billigt skrikgrönt tyg....O så köpte ja några strålkastare....ska testa hur det fungerar......Lägger upp lite bilder när ja komemr igång[/citat] Köpte samma tyg jag med. Funkade jättebra faktiskt 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rydén Posted January 29, 2005 Share Posted January 29, 2005 På skolan kör vi på en stor snorgrön duk i tjockt filt tyg. Se till att den är slät och håller sig slät, ganska fast med andra ord. Är den vågig så är det svårt att ljus sätta. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukas Posted January 29, 2005 Share Posted January 29, 2005 [citat=Lasse_laser][citat=Biffen]Ja va på Bauhaus i går o shoppa lite....Kollade först på vaxduk..De hade en grön men den var för glansig. Hittade dock billigt skrikgrönt tyg....O så köpte ja några strålkastare....ska testa hur det fungerar......Lägger upp lite bilder när ja komemr igång[/citat] Köpte samma tyg jag med. Funkade jättebra faktiskt[/citat] Vad kostar detta tyget från bauhaus? Är det värt pengarna? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
warpz Posted January 29, 2005 Author Share Posted January 29, 2005 nu har jag vart å köpt tyg som är 1,5 m brett och 3 meter långt. satt upp det lite enkelt på min vägg. tror ni att detta kommer att funka ? kolla bild - 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse_laser Posted January 29, 2005 Share Posted January 29, 2005 kom inte ihåg kostnaden på tyget men det var priset i allafall. Warps, funkar nog bara du lyser upp den bra. Jag testade att screena ut min hand på sånt och körde först med en vanlig lampa men den gav ifrån sig alldeles för gult ljus. Så jag bytte till en lampa med lite mindre gult o det funkade klockrent. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukas Posted January 29, 2005 Share Posted January 29, 2005 [citat=warpz]nu har jag vart å köpt tyg som är 1,5 m brett och 3 meter långt. satt upp det lite enkelt på min vägg. tror ni att detta kommer att funka ? kolla bild -[/citat] Köpte du detta tyget på Bauhaus warpz??? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Biffen Posted January 29, 2005 Share Posted January 29, 2005 Det jag köpte på Bauhaus kostade cirkus 19 kr/m. jag köpte 5 m grönt, och några meter blått...har testat lite nu..verkar fungera bra..... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukas Posted January 29, 2005 Share Posted January 29, 2005 Låter bra. Är det föresten någon som har "portabel" green/blueScreen som de tar med utomhus vid filmning?? I så fall kan ni väl berätta hur ni har byggt ihop den. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
warpz Posted January 29, 2005 Author Share Posted January 29, 2005 nej ja köpte det i en tygaffär i växjö. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse_laser Posted January 29, 2005 Share Posted January 29, 2005 Ta en stor spånskiva (eller annan skiva), skaffa fram en grön/blå färg, ta ett stycke pensel och måla skivan grön. Voila 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ash Posted February 4, 2005 Share Posted February 4, 2005 kan ingen av er som har testat lägga upp ett klipp? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse_laser Posted February 7, 2005 Share Posted February 7, 2005 Våran film som till viss del är filmad mot gs kommer snart.. Hav tålamod tills dess :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Twizz Posted February 8, 2005 Share Posted February 8, 2005 Är green screen funktionen bättre i after effects mot premier? Jag tycker att det blir lite mycket grått av det gröna när jag testat i premier. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orange Posted February 8, 2005 Share Posted February 8, 2005 Ja det tycker jag absolut. AfterEffects inbyggda key-effekt är mycket bättre än Premieres. Dessutom finns det fler plugins till AfterEffects som är mycket, mycket bra ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Biffen Posted February 8, 2005 Share Posted February 8, 2005 I Premiere blir de ju så illa kanter...i AE kan man ju fixa till det i det oändliga.... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Twizz Posted February 9, 2005 Share Posted February 9, 2005 Jag har ju aldrig testat af så jag får väl kolla in det nu. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts