Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vilket material ska man använda för att göra en hemmagjord green/bluescreen ? ska jag ha tyg ? vaxduk ? någon som har gjort en bluescreen som har bilder på den ?

Posted

Ja va på Bauhaus i går o shoppa lite....Kollade först på vaxduk..De hade en grön men den var för glansig. Hittade dock billigt skrikgrönt tyg....O så köpte ja några strålkastare....ska testa hur det fungerar......Lägger upp lite bilder när ja komemr igång

Posted

[citat=Biffen]Ja va på Bauhaus i går o shoppa lite....Kollade först på vaxduk..De hade en grön men den var för glansig. Hittade dock billigt skrikgrönt tyg....O så köpte ja några strålkastare....ska testa hur det fungerar......Lägger upp lite bilder när ja komemr igång[/citat]

Köpte samma tyg jag med. Funkade jättebra faktiskt

Posted

På skolan kör vi på en stor snorgrön duk i tjockt filt tyg. Se till att den är slät och håller sig slät, ganska fast med andra ord. Är den vågig så är det svårt att ljus sätta.

Posted

[citat=Lasse_laser][citat=Biffen]Ja va på Bauhaus i går o shoppa lite....Kollade först på vaxduk..De hade en grön men den var för glansig. Hittade dock billigt skrikgrönt tyg....O så köpte ja några strålkastare....ska testa hur det fungerar......Lägger upp lite bilder när ja komemr igång[/citat]

Köpte samma tyg jag med. Funkade jättebra faktiskt[/citat]

Vad kostar detta tyget från bauhaus? Är det värt pengarna?

Posted

nu har jag vart å köpt tyg som är 1,5 m brett och 3 meter långt. satt upp det lite enkelt på min vägg. tror ni att detta kommer att funka ?

kolla bild -

12.jpg

Posted

kom inte ihåg kostnaden på tyget men det var priset i allafall.

Warps, funkar nog bara du lyser upp den bra. Jag testade att screena ut min hand på sånt och körde först med en vanlig lampa men den gav ifrån sig alldeles för gult ljus. Så jag bytte till en lampa med lite mindre gult o det funkade klockrent.

Posted

[citat=warpz]nu har jag vart å köpt tyg som är 1,5 m brett och 3 meter långt. satt upp det lite enkelt på min vägg. tror ni att detta kommer att funka ?

kolla bild -[/citat]

Köpte du detta tyget på Bauhaus warpz???

Posted

Låter bra. Är det föresten någon som har "portabel" green/blueScreen som de tar med utomhus vid filmning?? I så fall kan ni väl berätta hur ni har byggt ihop den.

Posted

Är green screen funktionen bättre i after effects mot premier? Jag tycker att det blir lite mycket grått av det gröna när jag testat i premier.

Posted

Ja det tycker jag absolut. AfterEffects inbyggda key-effekt är mycket bättre än Premieres. Dessutom finns det fler plugins till AfterEffects som är mycket, mycket bra ;)