Filips Postad 5 november 2011 Postad 5 november 2011 Jag har filmat en hel del med min GoPro kamera. Filmat i 1080 och de skapar stora klipp som ger bra kvalité. Orginalklippen blir i .MP4-format. Dessa slänger jag in i Final Cut Pro för att sedan exportera dem i en behändig storlek. Finner dock inte vilken inställning jag ska rendera klippen i för att kunna sedan ladda upp dem på YouTube och Vimeo. Kvalitén ska bli så bra som möjligt, vilken renderingsinställning ska jag välja? 0 Citera
Mattihp Postad 5 november 2011 Postad 5 november 2011 Youtube använder H264 så H264 och anpassa för internet är nog det bästa. 0 Citera
Kimster Postad 6 november 2011 Postad 6 november 2011 Finns 100tals tips om detta på nätet. Sök på t.ex. final cut export youtube 0 Citera
HamGamgi Postad 9 november 2011 Postad 9 november 2011 Compressor har en egen inställning för Youtube dessutom. Funkar hur bra som helst. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.