Filips Posted November 5, 2011 Share Posted November 5, 2011 Jag har filmat en hel del med min GoPro kamera. Filmat i 1080 och de skapar stora klipp som ger bra kvalité. Orginalklippen blir i .MP4-format. Dessa slänger jag in i Final Cut Pro för att sedan exportera dem i en behändig storlek. Finner dock inte vilken inställning jag ska rendera klippen i för att kunna sedan ladda upp dem på YouTube och Vimeo. Kvalitén ska bli så bra som möjligt, vilken renderingsinställning ska jag välja? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattihp Posted November 5, 2011 Share Posted November 5, 2011 Youtube använder H264 så H264 och anpassa för internet är nog det bästa. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimster Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Finns 100tals tips om detta på nätet. Sök på t.ex. final cut export youtube 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HamGamgi Posted November 9, 2011 Share Posted November 9, 2011 Compressor har en egen inställning för Youtube dessutom. Funkar hur bra som helst. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts