Gå till innehåll

Canon EOS C300 Canons nya videokamera


Kimster

Recommended Posts

Price: appx. $16,000 USD

 

För övrigt, MPEG-codec, 1080p etc… gäsp big time!

Säkert en helt ok och bra kamera, mjo, men mer än så, revolutionerande, självklart val framför resterande modeller på marknaden; kanske inte.

 

Synd, jag hade hoppats på en seriös RED-utmanare.

 

Nu får vi se vad Jim och grabbarna presenterar för nå ang Scarlet.

 

Mvh /Pontus w

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Det första snacket gällde ju 16,000 dollar, sedan 20,000 och nu med 12,000 euro så är den nere på ca 14,500 dollar, rent generellt så tycker jag prisuppgifterna tyck vara rätt oklara.

 

Kanske handlar det om olika paket d.v.s. med eller utan diverse mounts, monitorer etc. eller så är det bara allmänt förvirrande.

 

Vi får se helt enkelt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tycker det är rätt intressant att europeiska köpare tycker att det blir nog dyrt ändå för att det tillkommer tull och moms. Jag menar, varför inte vänta tills kameran är tillgänglig i EU och som företag så är ju momsen avdragsgill. Kan inte förstå att privatpersoner tänker sig faktiskt vilja kosta på sig en sån kamera för att den liknar en DSLR som de faktiskt har råd med, jag menar jag håller med dem som säger att gå ut och filma men vad ni har (råd med) istället...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...