dragspel12 Postad 1 november 2011 Postad 1 november 2011 Har problem med Adobe Premiere CS5. När jag "tankar in" AVCHD. film från kameran, eller från hårddisken får jag inget ljud. Bara bild. Vet någon vari felet ligger? Har prövat i Adobe Premiere Elements 9 och då funkar allt perfekt. Tacksam för hjälp 0 Citera
Max_H Postad 2 november 2011 Postad 2 november 2011 Fel forum... Troligen spelar du in i Linear PCM - PPro stöder inte detta... Kolla om du kan ändra kamerans inspelningsformat. //Max 0 Citera
dragspel12 Postad 4 november 2011 Författare Postad 4 november 2011 Tackar för tipset. Skall kolla detta. JOn 0 Citera
Christian van Caine Postad 4 november 2011 Postad 4 november 2011 What!? Det är ju fullständigt sinnessjukt! 0 Citera
Désirée Postad 4 november 2011 Postad 4 november 2011 What!? Det är ju fullständigt sinnessjukt! Om det är "fel forum" du avser med kommentaren, så beror det på att när Max_H svarade så låg denna tråd på fel ämnesforum och är nu flyttad till rätt ställe. 0 Citera
Christian van Caine Postad 5 november 2011 Postad 5 november 2011 Njet, jag syftade på det dåligt genomtänkta att inte tillåta PCM. Premiere har alltid varit förbannat dåligt på ljud, ja faktum är att jag tycker Adobe suger fullständigt på ljud över huvud taget, period, men det blir verkligen inte bättre av ifall man är tvingad till att använda komprimerade format. Faktum är att till och med Windows XP saknar stöd för PCM i mediaspelaren om man inte använder en extra CODEC, & jag kan inte fatta varför!? PCM är ju betydligt enklare att använda än någon CODEC alls!? 0 Citera
Max_H Postad 5 november 2011 Postad 5 november 2011 Så vitt jag vet gäller detta endast LPCM-ljud som finns i vissa AVCHD-kameror. Inte helt och hållet i Adobe händer då MainConcept är inblandade i det hela... Är det bra, NOPE. Blir det fixat, YEP. När, CAN'T SAY. //Max 0 Citera
Max_H Postad 5 november 2011 Postad 5 november 2011 Har problem med Adobe Premiere CS5. När jag "tankar in" AVCHD. film från kameran, eller från hårddisken får jag inget ljud. Bara bild. Vet någon vari felet ligger? Har prövat i Adobe Premiere Elements 9 och då funkar allt perfekt. Tacksam för hjälp BTW: Filmar du med 1080 50p? 0 Citera
dragspel12 Postad 7 november 2011 Författare Postad 7 november 2011 Ja det stämmer. Har använt en kompis kamera (JVC Eviro) för att testa just avchd pga att jag skall köpa ny kamera själv. Har tidigare använt bara dv (Canon XM2). Är nu rädd det skall börja att dj...s när det blir byte av format. dragspelarn 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.