OlleBlue Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 Hejhopp, har kikat lite på Magic Latern till min 550D, men förstår inte riktigt vad det hjälper mig med när jag filmar. Är det någon som skulle kunna förtydliga detta för mig? :) //Olle 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jawhns Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 Det beror ju på hur och vad du filmar med din 550 :) Magic Lantern lägger till verktyg som finns i de flesta vanliga videokamerorna som manuella ljudinställningar, zebras och waveforms(så du kan se vad som är överexponerat), bättre isokontroll, du kan spela in längre än 12 minuter i sträck, du kan ställa in custom cropmarks, det finns verktyg för timelapses och du kan välja data rate :) Det är lite klurigt i början tyckte jag.. Men finns många användbara verktyg och hjälpmedel :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBlue Posted October 26, 2011 Author Share Posted October 26, 2011 Tack för snabbt och hjälpfullt svar! Tar nog å tankar ner det och testar! :D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StenR Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 Det står om alla funktioner här: Unified/UserGuide - Magic Lantern Firmware Wiki 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts