Bleckert Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 Nya reklamfilmer börjar gå i TV4 ni veckan. Kolla in dem på vår blogg: Sorteringsguiden.se « Bakåtkupad. Fråga gärna så svarar jag! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Oller Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 --- 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bleckert Posted October 17, 2011 Author Share Posted October 17, 2011 Öh.. ska försöka svara på din fråga. Det finns nog lika många sätt att göra på som det finns filmer men ganska övergående är ju att ha en regissör som har det övergripande ansvaret ihop med en creative director som jobbar på reklambyrån. Men det beror på om man har en byrå eller inte, i vissa fall, som i det här, har vi som produktionsbolag kunden direkt, utan byrå. I detta fall är det regissören som stått för copy och regi. Paketlösningar är inte så vanligt även om många produktionsbolag ihop med byråer naturligtvis tar hela ansvaret mot kund. Det finns mycket få kunder som har kompetens att själva sätta ihop ett filmteam men visst är det lättare att ta bra betalt om regissörens namn är välkänt. Vet ej om det var svar på din fråga...? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Oller Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 --- 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bleckert Posted October 17, 2011 Author Share Posted October 17, 2011 Menade inte att låta dryg, mitt Öh... var mer att jag tänkte högt, som att jag inte riktigt visste vad jag skulle svara. Men jag hoppas att jag lyckade svara! :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Isak Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 Gillade den med bilen, riktigt skön look där med kläderna o färgerna! Vad filmar ni eran slowmotion med? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bleckert Posted October 19, 2011 Author Share Posted October 19, 2011 Kul att det uppskattas. I detta fallet var det en Photron industrikamera, klarar upp till ca 5000fps i skaplig upplösning, detta är dock filmat i 1000fps. Vi hyr vår utrustning så det är olika kameror beroende på projekt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts