anders10 Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 Hej! Kollade några klipp på youtube där dom jämför dels Zoom H1 med Tascam DR-05 och även några tester på den större DR-07. Verkar som bra grejor! Om man nu inte är allt för petig i alla fall.. Har tydligen kommit en direkt utmanare till Zoom H4n som heter Tascam DR-40. Jag gillade vad jag såg och vad jag läst. Är det någon här som använder sig av Tascam? Är det ok prylar? Kan man köpa dom i sverige? Vänligen Anders Nilsson 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StenR Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 DR40 kommer säkert till Sverige men just nu hittar jag bara den på thomann.de som säljer till Sverige. Priset är väl mer motsvarande Zoom H2(N). Jag tycker också DR40 ser prisvärd ut med XLR-ingångarna. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plf66 Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 Amazon.co.uk säljer väl till Sverige? Jag har precis beställt lite andra saker, så jag hoppas de kommer hit. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattihp Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 Amazon.co.uk säljer väl till Sverige? Jag har precis beställt lite andra saker, så jag hoppas de kommer hit. Dyrare på amazon.co.uk än Thomann så ser inte varför man vill beställa därifrån istället. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plf66 Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 Dyrare på amazon.co.uk än Thomann så ser inte varför man vill beställa därifrån istället. Frågan var inte var den var billigast, utan StenR hade inte hittat den på flera ställen. (!) Amazon hade f ö en smidig hantering av VAT-registrering för företagare, så det var smidigt att beställa därifrån. Jag har inte satt mig in i om Thomann.de har det lika enkelt i sina beställningsrutiner. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StenR Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 Mste jag betala moms? - Thomann Cyberstore Sverige 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plf66 Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 Alltså var amazon smidigare i detta avseende. Även om slutresultatet blir det samma i momsfrågan. Amazon har fraktfritt till Sverige, får se hur det fungerar, om det kommer fram som jag beställt. Eller om jag gjort bort mig. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattihp Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 Frågan var inte var den var billigast, utan StenR hade inte hittat den på flera ställen. (!) Amazon hade f ö en smidig hantering av VAT-registrering för företagare, så det var smidigt att beställa därifrån. Jag har inte satt mig in i om Thomann.de har det lika enkelt i sina beställningsrutiner. Ah :) Så långt tänkte inte jag. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts