Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Kanske lite luddig fråga, men eftersom jag är rätt ny för filmproduktion under jag lite över hur inställningarna påverkar varandra?

Om man spelar in i en 24 fps, ska man använda någon speciell slutartid då för det ska flyta på bra och liknande såna inställningar?

Någon som har lite basic tips att dela med sig om hur kameran ska vara inställd? :P

Postad

Jag förstår inte hur det där "Canon Picture Cinistyle dlsr" ska fungera?

Jag har laddat ner det till min kamera och man får ju en speciell bildstil då, men den kan man väl ha ställt in själv annars?.

För den här bildstilen går ju också att ändra på? Tror inte jag har förstått detta rätt, är det för man ska kunna göra egna stilar

eller finns det något mer man kan ändra i efterhand?

någon som skulle kunna förklara lite bättre? :)

Postad
Jag förstår inte hur det där "Canon Picture Cinistyle dlsr" ska fungera?

Jag har laddat ner det till min kamera och man får ju en speciell bildstil då, men den kan man väl ha ställt in själv annars?.

För den här bildstilen går ju också att ändra på? Tror inte jag har förstått detta rätt, är det för man ska kunna göra egna stilar

eller finns det något mer man kan ändra i efterhand?

någon som skulle kunna förklara lite bättre? :)

Det är inte bara enkel contrast/sharpness osv i en picture style utan mer avancerade saker men visst kan du göra motsvarande curves med Canons picture style editor (dock så tror jag att några av de picture styles som finns där ute är gjorda med andra mer avancerade verktyg).

Postad

Tack för alla svar! Perfekt med guiden, är rätt van sen tidigare med stillbilder men är ju rätt ny till just filma med kameran :) Cinestyle hade jag sedan tidigare och kör med ML också :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...