Anna S Postad 24 september 2011 Postad 24 september 2011 Vet inte om denna fråga ligger i rätt forum,justera annars. Filmade en fin scen av betande älgar på ett klöverfält. Hade ingenting att ställa vitbalansen mot så jag använde "molnigt" förinställt i kameran. Fick ett fruktansvärt grönstick i klippen,hur redigerar jag det enklast i Pinnacle,suck? Tack på förhand,Anna... 0 Citera
StenR Postad 24 september 2011 Postad 24 september 2011 Pinnacle Studio Ultimate 12 - Manual White Balance - Slideshow from PCMag.com ? 0 Citera
plf66 Postad 25 september 2011 Postad 25 september 2011 Har du koll på vilken färgrymd du använder? Är inte det en sådan kamera som du kan ställa in en utökad färgrymd på? Och om du sedan använder den den i redigering/uppspelning utan att ställa in färgrymden rätt så blir det knas. Jag vet att en kompis hade problem med färgerna från en sådan kamera innan han fick rätt på allt i Avid. Nu har han Avid som statussymbol eftersom Hollywood använder det, sen tar det alltid några månader innan han får ordning på varje uppkommet problem. :-) Det var nått spök med hanteringen av "x.v.color mode" som gav grön himmel. 0 Citera
Jan Gissberg Postad 3 oktober 2011 Postad 3 oktober 2011 I Pinnacle går du in i Verktygslådan -Lägg till videoeffekter - Studio Plus RTFX - färgkorrigering. Här kan du dra i färgreglar. 0 Citera
plf66 Postad 3 oktober 2011 Postad 3 oktober 2011 Kanske vettigt att göra på redan felfilmade klipp. Men hur ställer man då färgrymden i Pinnacle? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.