Anna S Posted September 24, 2011 Share Posted September 24, 2011 Vet inte om denna fråga ligger i rätt forum,justera annars. Filmade en fin scen av betande älgar på ett klöverfält. Hade ingenting att ställa vitbalansen mot så jag använde "molnigt" förinställt i kameran. Fick ett fruktansvärt grönstick i klippen,hur redigerar jag det enklast i Pinnacle,suck? Tack på förhand,Anna... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StenR Posted September 24, 2011 Share Posted September 24, 2011 Pinnacle Studio Ultimate 12 - Manual White Balance - Slideshow from PCMag.com ? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plf66 Posted September 25, 2011 Share Posted September 25, 2011 Har du koll på vilken färgrymd du använder? Är inte det en sådan kamera som du kan ställa in en utökad färgrymd på? Och om du sedan använder den den i redigering/uppspelning utan att ställa in färgrymden rätt så blir det knas. Jag vet att en kompis hade problem med färgerna från en sådan kamera innan han fick rätt på allt i Avid. Nu har han Avid som statussymbol eftersom Hollywood använder det, sen tar det alltid några månader innan han får ordning på varje uppkommet problem. :-) Det var nått spök med hanteringen av "x.v.color mode" som gav grön himmel. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Gissberg Posted October 3, 2011 Share Posted October 3, 2011 I Pinnacle går du in i Verktygslådan -Lägg till videoeffekter - Studio Plus RTFX - färgkorrigering. Här kan du dra i färgreglar. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plf66 Posted October 3, 2011 Share Posted October 3, 2011 Kanske vettigt att göra på redan felfilmade klipp. Men hur ställer man då färgrymden i Pinnacle? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts