marlju1 Posted September 23, 2011 Share Posted September 23, 2011 Vet inte om tråden fick en speciellt bra överskrift men jag undrar. Hur gör man för att få denna effekten av att kameran hela tiden rör sig? Det är ju väldigt populärt och jag tycker det är sjukt snyggt att filma handhållet. Jag ska ge ett exempel på en video som jag nyss såg som det var filmat såhär i så ni förstår vad jag menar. Kolla på speciellt de första klippen i videon är filmade på detta sättet som jag pratar om. Jag undrar om det finns någon slags tutorial för detta, någon speciell teknik eller om man helt enkelt improviserar och rör runt på kameran litegrann bara? Snälla ge mig lite tips på hur jag ska få till denna otroligt snygga effekt :D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hummel Posted September 23, 2011 Share Posted September 23, 2011 Ser ut som fotografen är full. Jag tycker det ser dåligt ut. Vill du skapa effekten är det nog enklast i post och inte vid filmandet. Motion, AfterEffects fixar det. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StenR Posted September 23, 2011 Share Posted September 23, 2011 Jag tror du har svaret själv. Skakig handkamera helt enkelt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattihp Posted September 23, 2011 Share Posted September 23, 2011 I just den där videon såg det otroligt fult ut. Förstår inte varför man vill åstadkomma det. Latemanssättet vore att zooma in lite i bilderna och själv göra lite keyframes som gör att den den rör sig.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts