petson Posted September 18, 2011 Share Posted September 18, 2011 Hej ! Har inte hållit på med premier pro sen DV-tiden men har nu köpt en Canon 7d och laddat ner en provversion av Premier Pro 5 för att prova lite HD fiming. Nu till mitt problem. Jag har ett klipp som går i 100 % fart och vill bromsa ner det till 50 % speed ett par sekunder och sen 100 % igen.. Dock ska inte farten bara klippas direkt ner till 50 % utan ska sakta bromsa in.. och sen accelerera igen. Steglös slowmotion typ.. Ja ni förstår nog hur jag menar. Har för mig att jag gjorde det genom att klicka på klockan i time remapping, sätta ett par keyframes och dra speeden som man vill. Men det funkar inte för time remapping är omarkerad.. det går inte "sätta på" effekten.. På motion och opacity kan man klicka av och på fx men det går inte på time remapping.. Någon som vet vad det kan vara för fel ? Eller minns jag fel helt enkelt.. var ju ett par år sen sist =) / a 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StenR Posted September 18, 2011 Share Posted September 18, 2011 Adobe Premiere Pro CS5 & CS5.5 * Change speed and duration for one or more clips 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts