marlju1 Posted September 18, 2011 Share Posted September 18, 2011 Hejsan! Just nu är jag riktigt riktigt frusrerad! Jag fattar inte vad jag gör för fel.. jag har en Canon 550d och filmar HD kvalité 25fps och när jag redigerar i Final cut Pro så är kvalitén likadan i programmet men sedan blir kvalitén skitdålig när jag sparar! Vad gör jag för fel? några speciella inställningar som är fel? Snälla hjälp mig någon! Tack på förhand! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StenR Posted September 18, 2011 Share Posted September 18, 2011 Hur sparar du och hur tittar du på filmen sen? Tittar du i helskärm i Final Cut också? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marlju1 Posted September 18, 2011 Author Share Posted September 18, 2011 Jag sparar filmen genom at trycka Export och quicktimemovie om det är så du menar? nej jag kollar inte i helskärm i Final Cut. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smörgåsmannen Posted September 19, 2011 Share Posted September 19, 2011 Jag upplever också detsamma i Vegas, dock har jag inte en eos 550D, utan en liten pocket videokamera. Förmodligen gör jag något dumt, det blir stora eftersläpningar när jag exporterar filerna från programmet, även om det inte direkt dödar kvalitén. Så om du, precis som jag inte har överväldigande koll på hur filformaten kring video fungerar, så gör du med stor sannolikhet precis samma misstag. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts