Jump to content

Ivan
 Share

Recommended Posts

Hej :)

Uppslukad av mörka tankar tvingas hon in i en tunnel för att konfronteras med varelsen som är ute efter henne.

Genre: Horror/Monster

Längd:5min

Filmen spelades in vintern 2010 i en iskall tunnel. På grund av filmens alla vfx bilder och att hela teamet jobbade gratis, helger och sena kvällar, så tog postproduktionen ca4 månader att färdigställa. Vi hade otroligt kul och det var minst sagt lärorikt och jag hoppas att andra kan njuta av att se den och kanske bli inspirerade.

Filmad med en Canon 5D + canon 24-70 2.8.

Program: Final Cut, Photoshop, After Effects, Maya, Pro Tools

Budget: 0$

VFX - breakdown

facebook sida: http://www.facebook.com/#!/pages/The-Tunnel-short-film/102604203181172

//Ivan Radovic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By ivan94film
      https://youtu.be/FmmGMIY1kl4
      Kolla gärna på din smartphone med hörlurar på. 
      Fler skräckfilmer kommer inom kort.

• By ohlzon
      Jag söker kompetens inom 3D/CGI till ett projekt där modeller av tre byggnader ska lyftas i in filmsekvenser filmade från helikopter. Byggnaderna behöver inte se fotorealistiska ut, men ska belysas och placeras så de passar in i omgivningen enligt skisser. Avsikten med filmen är att ge ett smakprov på en framtida stadsbild.

Projektet består av tre delar:

1. Filmning från helikopter - Detta löser vi, men för gärna en dialog med dig som gör CGI först.
      2. Modellering av huskroppar - Detta sköter du, vi bistår med skisser och feedback.
      3. Inklippning av huskropparna i filmen - Detta sköter du, vi bistår med feedback.

Vi ställer inga krav på specifika programvaror. Huvudsaken är att du är professionell och förstår att projektet måste drivas i mål.
      Tacksam för svar och/eller tips på vem jag bör kontakta!
    • By Helium
      Tjena! Jag går sista året på högstadiet nu (9:an) och har ännu inte valt ett gymnasium.

Jag vill gärna jobba/lära inom Film och Animation (vfx) samtidigt i gymnasiet.

Jag har tittat in i mediagymnasiet i nacka och den verkar ju bra

Har ni fler tips?
    • By MartinÅhlin
      Tjena! Jag heter Martin och driver tillsammans med några snubbar ett produktionsbolag vid namn Blåfilm uppe i Luleå. Vi gör allt från reklamfilm till egna produktioner i form av kortfilm och fiktion.
      "Hennes Svarta Vingar" är titeln på vårt största projekt hittills och är en skräckfilm som handlar om en bonde på 1800-talet som får besök av vad som verkar vara en kvinna som fallit från himlen.
      Jag har skrivit och regisserat filmen som är en samproduktion mellan Blåfilm, Filmgården HB och Filmpool Nord AB.

Filmen är just nu i postproduktion och beräknas få sin premiär någon gång i januari 2013.

Jag undrar om ni vill kolla in den första av två teaser trailers för filmen? Den andra teasern kommer i november. Kolla in och kom gärna med åsikter eller whatever!

Blåfilms hemsida: Blåfilm.se | Produktionsbolag i Luleå | Reklamfilm, musikvideo, kortfilm, etc
      Filmens hemsida: Her Black Wings
      Blåfilm på Facebook: Blåfilm

Ha det kung!
      // Martin Åhlin

• By Glenn Lärare Larsson
      Green screen i FCPX.

Jag har kollat runt på nätet och har inte hitta någon lösning på mitt problem.

Jag har filmat ett marsvin framför en green screen och nu tänkte jag lägga in en annan bakgrund. Men marsvinet blir genomskinligt där han har vit päls. Alltså när jag lägger på keyer i final cut pro x.

Jag har försökt med ta exempelprover på gröna duken och fixa med kantlinjerna i FCPX men inget hjälper. Skulle behöva hjälp med att gå vidare. Annars ser det okej ut men den vita pälsen blir transparent som sagt.

Tacksam för alla tankar och idéer. :D
  • Create New...