Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjabba!

Jag fick idén att bygga jibbarmar amatörfilmare har råd med och då kände jag att det var på sin plats med en reklamfilm så jag ringde min vän Basse. När vi kom ut för att filma var det så roligt att det inte blev så mycket reklamfilm utan bara en kortfilm vi blev jävligt nöjda med. Jag och Basse planerar att spela in en längre kortfilm med handling också så det här var ett bra tillfälle att se hur vi sammarbetar och vad vi kan åstakomma.

Till denna kortfilm använde vi oss av en Canon 600D med kitlinsen och ett 50mm 1.8. Vi använde oss mycket av en av mina jibbarmar, det skulle ju trots allt bli en reklamfilm för dem. Vill ni ha en sån kostar de 1500 kr och finns här: Jibbarm för videofilmning | Västernorrland | Blocket

Lämna gärna en kommentar!

Postad

Nice fast bakombilder från inspelningen vore ju trevligt. Sen var det ju det allra första klippet lite långt, jibblöst och därmed meningslöst (om man inte heter Ruben Östlund... ;))

Postad
Nice fast bakombilder från inspelningen vore ju trevligt. Sen var det ju det allra första klippet lite långt, jibblöst och därmed meningslöst (om man inte heter Ruben Östlund... ;))
Självklart hade vi kunnat gjort en mer informativ video men det blev inte så. Det roliga i att göra film tog nog över lite...
  • 3 veckor senare...
Postad

Funderar på att skaffa mig en sån här. Jag undrar, är horisontella rörelser en del av armen eller görs det med tripodhuvudet? Jag har nämligen en tripod av billigare typ som inte kan röra sig på ett särskilt mjukt sätt.

Sen undrar jag om det skulle vara dyrt att få en levererad til Örebro?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...