Gå till innehåll

Saaremaja (Öhuset) SWE-EST kortfilm


BelGarion Raptor

Recommended Posts

Hej

 

http://www.hot.ee/saaremaja

 

Raptor Production, dvs jag och syrran, har under större delen av förra året jobbat med våra första kortfilm. Nu äntligen är den klar och ska skickas till olika festivaler.

På hemsidan kan man läsa storyn, titta på bilderna och även ladda ner tre olika trailers.

 

Besök gärna hemsidan och titta på trailers. Även om jag själv tycker att filmen är bra för att vara första film vill jag gärna veta vad ni tycker. Troligen är ni väldigt mycket mer hemma på det här området än jag.

 

Ska även tillägga att trailers visar inte riktigt vad filmen handlar om (bara en är s a s seriös) men man kanske får en uppfattning om grunden..

 

Hälsningar Garion Raptor

Länk till kommentar
Share on other sites

Som det står på filmens hemsidans första sida så kommer jag att ha en visning på filmen nu på lördag. Härav min fråga. Jag har att välja på tre trailer (alla finns på sidan) men är tveksam on jag ska visa alla tre. Vilket eller vilka ska (borde) jag visa?

 

Har någon haft sådana visningar eller har varit på sådana? Vad gör man, hur ska det gå till?

 

Jag har en medelstor lokal med mjuka stolrader, projektor, scen... rubbet.. På visningen bjuds kaffe, saft, småkakor..

 

Man kan köpa Saaremaja t-shirts, läsa om filmen, bläddra i produktionsbilder, diskutera med oss om filmen och hur man gör film. Möjlighet finns för att knyta kontakter för nästa film 2006.

 

Så ser upplägget ut. Vad tycker ni? Jag vet att många tänker så: Men herregud, vi snackar om en amatör kortfilm, varför all comotion..

 

jag svarar, varför inte? Borde det egentligen inte vara så?.. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Håller med att trailern med speakerröst "suger". Den gjordes av min lillebror och en av hans polare, och de skrattade rätt länge efteråt.

 

Min tanke var främst trailer 1 som ligger sist i listan (heh, webmaster är estländare) som fisar s a s själva filmen (i filmen finns inga textrutor)

 

trailer 2 är syrrans skapelse och gjordes mest för att kolla om man kan (och hur) trolla o skoja till det i Premiere. Rätt kul med a la 1920 snabbfilmen i mitten..

 

Dessvärre är jag inte så bra på trailer. Som jag skrev vid trailer 1 så är trailer en svår bit att fixa. Men jag håller med, man får uppfattningen att filmen är enormt seg och långsam. Jag har skrivit det i min filmmapp (för kommande film 2007) och ska fundera på det..

 

tackar..

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja lite mer spänning kunde ju vara bra, att de lever lyckligt tar ju 2 sek att visa, men att hitta en vinkel som gör att man vill se vad som händer är svårare. Vad är grejjen med trailer två?? Efter halva flippar den ut totalt! Oväntat men underhållande!

Det var lite kul att se, för det gav mig inspiration att ta upp ett gammalt projekt som jag lagt på hyllan!

Lycka till med filmvisningen!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

Silvermedalj och Diplom för Bästa Foto från SFV-festivalen i Stockholm

 

Kan det bli bättre.. Första film o allt. Ringde idag till P. Vesik (Han som filmade och fick diplomet) och grattade. Han lovade rama in det och hänga upp på jobbet.

 

Håller som bäst o sätter ihop DVD material. Ska uppdatera hemsidan..

 

Ville bara säga det.. O nu iväg o fira med filmgänget.. : )))

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...