JohnOchLarsson Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 Vad ska man använda för typsnitt när man skriver manus? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
beman376 Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 Courier New är väl ganska lika den typsnitt vi använder när vi skriver manus. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
transistor_tom Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 font screenplay - Sök på Google 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnOchLarsson Posted August 15, 2011 Author Share Posted August 15, 2011 tack för svaren 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pace Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 Omdöpt från "Önskar svar snabbt". Tänk på att skriva rubriker som säger vad ämnet handlar om, inte takten du vill ha svar. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Embla Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 Jag rekomenderar att skriva i ett manusprogram för att slippa onödigt krångel och för snyggaste resultat. Final Draft är nog det vanligaste i Hollywood, jag använder Celtx, det är gratis och utmärkt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
transistor_tom Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 Adobe Story är väl gratis annars? https://story.adobe.com/ 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnOchLarsson Posted August 16, 2011 Author Share Posted August 16, 2011 Omdöpt från "Önskar svar snabbt". Tänk på att skriva rubriker som säger vad ämnet handlar om, inte takten du vill ha svar. oj jag glömde visst att ändra, jag började skriva manus direkt. Bra att det gjordes:) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StenR Posted August 16, 2011 Share Posted August 16, 2011 Adobe Story är väl gratis annars? https://story.adobe.com/ De kommer börja ta betalt för det snart... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr A Posted August 24, 2011 Share Posted August 24, 2011 En jämförelse mellan Celtx och Final Draft, för er som är intresserade: Final Draft 7 and CeltX comparison, review 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts