Jump to content

Recommended Posts

Posted

Felformaterat, oklara scenbeskrivningar och oklart vad som är dialog, oklara personbeskrivningar. ("De säger till honom", vem säger till vem?) Innehåller regi- och kameraanvisningar, innehåller tidsangivelser eller redigeringsavisningar, orelevanta ljudbeskrivningar ("spännande musik"?)...

Om det är spännande eller inte är lite svårt att avgöra med detta manus. Eller är det tänkt att vara dina regi-anteckningar?

Posted

Oj då.. glömde att endra texten.. först fick den inte plats när jag skulle lägga upp den.. så jag gjorde den mindre.. hehe.. Okey kanske inte världens bästa manus.. men en början... har lite svårt för det där när skådisarna ska prata.. blir endå inte bra.. och sen är det nog lättare för den som gjort manuset..

Men tacksam endå... för svaren..

Posted

[citat=TheBrotherOfLight]Nu var du lite väl hård, gorse, han ville bara väl.[/citat]

Det var inte meningen att vara hård. Jag försökte verkligen att vara saklig.

Anders, ge inte upp så lätt. Det blir säkert väldigt spännande. Om du skall regisera själv så kan du ju skriva hur du vill, bara du själv förstår vad du skrev. Men det är nog bra att skriva rätt från början, än att lära sig senare.