AndTuts Posted June 30, 2011 Share Posted June 30, 2011 Det är världens första film, ett tåg som kommer mot kameran. Tänk att folk fick panik och trampades ihjäl på den första visningen. Ganska kul tanke, världens första film gjorde så att människor dog. Det gör dom i varje fall inte i dag... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quantum Posted June 30, 2011 Share Posted June 30, 2011 Du har tyvärr fel. Första filmen som gjordes (rättare sagt "klipp") var Roundhay Garden Scene från 1888 ( Roundhay Garden Scene - Wikipedia, the free encyclopedia ) Och att folk dog av att bli nertrampade är en Urban Legend och inte ett faktum. Att folk blev förskräckta stämmer. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raw Posted July 2, 2011 Share Posted July 2, 2011 Det är världens första film, ett tåg som kommer mot kameran. Tänk att folk fick panik och trampades ihjäl på den första visningen. Ganska kul tanke, världens första film gjorde så att människor dog. Det gör dom i varje fall inte i dag... Sant så som Quantum säger. Sen så har vi ju filmen AVATAR, 2009 som gjorde att folk i depression tog sitt liv efter att ha sätt filmen, så jo ..de förekommer idag också men inte på samma sätt skulle jag tro ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Team_fagott Posted July 3, 2011 Share Posted July 3, 2011 Sant så som Quantum säger. Sen så har vi ju filmen AVATAR, 2009 som gjorde att folk i depression tog sitt liv efter att ha sätt filmen, så jo ..de förekommer idag också men inte på samma sätt skulle jag tro ;) Det är det som kallas Darwins lag. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raw Posted July 3, 2011 Share Posted July 3, 2011 ... samt > Man died after watching Avatar - doctor | News.com.au 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted July 9, 2011 Share Posted July 9, 2011 Hoho, såna här skrönor är sjukt underhållande! Av alla orealistiska "sanningar" om filmer är nog fanimej den om att en Munchkin skulle ha hängt sig i Wizard Of Oz min personliga favorit :-) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts