Gå till innehåll

Köp av kamera för att filma skidåkning?


Pompe

Recommended Posts

Hej alla!

 

Jag är ny på det här med videokameror, och skulle väldigt gärna få lite hjälp och tips på vad jag ska köpa!

 

Kameran kommer framförallt att användas till att filma skid- och snowboardåkning, men även annat. 50p är ett måste då jag vill kunna göra slow motion-sekvenser, och gärna 1080p.

 

Vad jag har förstått av några timmars surfande så är det sony eller panasonic som gäller? Dock så finns det 30 olika kameror av varje märke, och jag som nybörjare i ämnet har väldigt svårt att se vad som skiljer dessa åt.

 

Budgeten ligger någonstans kring 10.000.

 

Jag är väldigt tacksam för den hjälp jag kan få!

 

//Pontus

Länk till kommentar
Share on other sites

Sonyn har 96Gb internminne + större, nyare sensor + GPS?? Personligen tror jag du får i princip lika bra kamera i Panasonic som har tre något mindre sensorer. Vet inte om det är sant men SD900 verkar också ha fjärrstyrningsuttag. Då kan man köra zoom via fjärr på handtag, vilket jag tycker är riktigt bra när jag filmar snowboard.. http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=700732696

http://www.visualante.se/products-fisheye-tripod-camera-bag/steady/

Länk till kommentar
Share on other sites

Förmodligen så blir det en sd900, så kan man lägga lite mer pengar på tillbehör ist, t.ex. som steadycamen som du länkade. Som sagt, tack för hjälpen, det uppskattas verkligen!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...