heat Posted May 10, 2011 Posted May 10, 2011 Hejsan! Köpte en Canon HV30 i förra veckan, gick ut och filmade en runda och blev ganska nöjd med resultatet. När jag kom hem och skulle mata in materialet till datorn kände den dock inte av kameran alls. Kopplade den med en nyköpt CV-250F IEEE1394. Har en gammal skitkamera som filmar i DV och när jag kopplar den med samma kabel och till samma dator funkar det som vanligt. Har redan testat att uppdatera drivrutiner, ställa om kameran till DV osv osv. Finns det någonting i min dator som inte tar emot HD-video? Tycker ändå den iallafall borde känna av kameran, men absolut ingenting händer. Lite info om min dator ifall det är av intresse: Windows XP Professional V.202 Service pack 2 AMD Athlon 64 Processor 3000+ 1.81 GHz, 1,00 GB RAM PAE (Phsysical Address Extension) Tack så mycket! :) 0 Quote
Max_H Posted May 10, 2011 Posted May 10, 2011 Om du köpte den beggad finns det givet en viss risk att firewireporten på kameran är död. Testa att koppla den till en annan dator eller kamera. //Max 0 Quote
snibbc0re Posted May 11, 2011 Posted May 11, 2011 Har också en hv30. Det funkade fint ett bra tag, sen fick jag samma problem som dig. Uppgraderade till windows 7 och wipps så funkade det igen! 0 Quote
plf66 Posted May 12, 2011 Posted May 12, 2011 Annars brukar ju det vanliga problemet vara att hitta rätt på AUTO, DV och HDV som utformat för fw. Auto har jag aldrig fått att fungera, men HDV fungerar för HDV och DV för DV. 0 Quote
Martin Oller Posted May 23, 2011 Posted May 23, 2011 Google. HV30 är ökänd. HV30 är problematisk. Capture via redigeringsprogram är mer undantag än regel att det funkar. Testa hdvsplit. Funkar ej detta, växla kamerans inspelningsläge till DV och tillbaka till HDV. Sist andra datorer & operativsystem. Ger den inga livstecken ändå, köp en ny sladd. Först därefter skulle jag gå i tankarna om trasig anslutning. 0 Quote
Recommended Posts