Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tja!

Jo jag tänkte på en sak. Jim Carrey har ju en lite egen stil om man säger

så. Han gör roliga miner, sjunger ut ord osv. Hur kommer det sig att han

alltid har samma stil, i princip alla filmer han medverkar i? Jag menar,

låter regissören honom köra sitt egna lilla race eller? Andra skådisar har

ju i och för sig sin egna stil, men de brukar vara lite mer annorlunda beroende

vilken film de är med i. Inte för att jag tycker att det Jim gör är dåligt, han är

en av mina favvoskådisar, men hur kommer det sig att han alltid kör samma stil? :)

Postad

Well, titta på filmer som Spotless Mind & Truman Show så får du se honom väldigt sansad :-)

Ofta när någon hittar på något speciellt så vill många chasha in på det, finns många exempel på det tyvärr. Trots allt, när de flesta castar en roll så vill dom ha en skådespelare som garanterat klarar av den istället för någon dom hoppas på ska kunna bära upp den, även om det blir en solklar upprepning från tidigare. På samma sätt anpassas många filmer efter specifika skådespelares individuella trademarks.

Postad

S.k. Typecasting är väldigt vanligt inom filmvärlden. Speciellt när det finns stora pengar och därmed företag som kan utöva sitt inflytande över vilka skådespelare som kommer med.

The Majestic är annars en rätt bra film där Carrey verkligen inte spelar sin vanliga roll.. Annars så ska du ta en titt på Ben Stiller. Förutom Mystery Men och Dodgeball så är han i princip samma karaktär - fast utan att vara särskilt rolig.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...