Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

när ni har gjort en sån snygg actionfilm tycker jag det är lite synd att ni inte använd tiktiga vapen och roligare kostym. för det känns mer amatörigt och som ett "effekttest" från vcp nu.

men det är välgjort ändå, ni har lyckats få till effekterna, de är fint compade vilket många har svårt att få till trots att den inte är specieltl gradead. dock saknar jag en tvist på slutet av filmen, det blir krig och kriget fortsätter när filmen slutar.. kameran kan finslipas lite, med förvirrande 180graders, mannen i helekoptern tittar åt helt fel håll. och musiken får mig mer att tänka på, vilken michael bay film är det där?

hoppas ni gör en till film där ni sätter det i en roligare miljö, med replikor av riktiga vapen och kostym, den kan bli riktigt grym!

just det, glömde säga att ljudet också var helt okej.

Postad
när ni har gjort en sån snygg actionfilm tycker jag det är lite synd att ni inte använd tiktiga vapen och roligare kostym. för det känns mer amatörigt och som ett "effekttest" från vcp nu.

men det är välgjort ändå, ni har lyckats få till effekterna, de är fint compade vilket många har svårt att få till trots att den inte är specieltl gradead. dock saknar jag en tvist på slutet av filmen, det blir krig och kriget fortsätter när filmen slutar.. kameran kan finslipas lite, med förvirrande 180graders, mannen i helekoptern tittar åt helt fel håll. och musiken får mig mer att tänka på, vilken michael bay film är det där?

hoppas ni gör en till film där ni sätter det i en roligare miljö, med replikor av riktiga vapen och kostym, den kan bli riktigt grym!

just det, glömde säga att ljudet också var helt okej.

Tack så mycket!

Anledningen till varför vi inte använde våra vapen är för att det finns ungefär 10 000 filmer med killar som skjuter med AE2, och vi tyckte att det var en mer eller mindre "originell" idé och skulle bli roligt att göra så som vi gjorde.

Jag vet att musiken kanske var lite... mycket, men jag tyckte att det var kul eftersom hela filmen är filmad på "Michael Bay-style" så kändes det inte mer än rätt att Transformers soundtracket skulle vara med!

Tack för din kritik! Nästa gång blir det nog mer planerat. Jag kom på idéen, spelade in och gjorde effekterna och klippningen samma dag, sen gjordes ljud-klippningen på en dag också... så en väldigt spontan film!

Tack igen.

Postad

Att det inte är några riktiga vapen gör filmen. Hade det varit äkta, hade den varit ointressant. Jag tycker den här kortfilmens kameravinklar är välgjorda, men det är klart att tid är energi, hade du jobbat med längre så hade du listat ut allting själv. Good work! :)

Postad
Skrattade mycket, speciellt i slutet med jorden. Lite som Smoshs epic teeny battle. Väldigt bra! Rolig film. En hel del rotoscoping va? AE CS5?

Tack så mycket! Använde inte rotoscoping i den här filmen.. när skulle det ha varit?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...