Gå till innehåll

SciFi-rullar eftersökes


Christian van Caine

Recommended Posts

Minns jag har sett en film där makthavarna i ett land eller en stad ville få bukt med befolkningens medfödda drifter till våld genom att låta dem få utlopp för det i antingen konstgjorda världar eller, med troligt, faktiska stadsdelar befolkade med bot:ar/robotar för ändamålet. Dock ballade det (givetvis, det är ju film) ut fullständigt, & denna säkra miljö att spöa både gödsel & skit ur simulerade medmänniskor förvandlades raskt till ett fint sätt att avsluta sitt liv utspridd över hela gatan.

Nån som vet vad det kan tänkas ha varit för en??

Vill minnas vålds-världen var modellerad efter 20-tals gangster-Amerika?

 

Har även en fråga om en annan film åsså, men den har jag aldrig faktiskt sett mer än en scen i. I den scenen sitter det en kille med nån maskin kopplad till en TV. I bild på den TV:n finns förutom hallåan för nåt nyhetsprogram, även ett crosshair. Killen ser självbelåten ut, trycket på en knapp, & hallåan pryds nu av ett skotthål genom bröstet.

Nån aning om vad det är för en? Vet bara att den är från 80-talet, såg scenen i en dokumentär om Science Fiction när jag var liten.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...