Gå till innehåll

Program för låtar


Gamepost

Recommended Posts

Hej!

 

Jag är Adobe fan och jag älskar ''PRO'' produkter vilket betyder ''AE'' ''PS'' ''PR'', det är som så att jag ska spela in en låt till en film och undrar vilken är den ''bästa'' program/programmer där man kan helt enkelt redigera sin låt och klippa och sånt, jag söker efter en avancerad program som används av stora produktions, jag söker inte efter gratis program jag söker efter kvalité.

 

Thx :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Som tur är så finns det inget "bästa program". Det är bara verktyget och det är du som skapare som gör den stora skillnaden. Vilket program du väljer beror lite på hur du gör din låt, gillar du samplingar och programmering så kanske man kollar på ableton live eller reason. Medans vill man spela in akustiskt så kikar man på cubase, pro tools, nuendo mfl.

Länk till kommentar
Share on other sites

Eftersom du är kär i Adobe och vill föde deras barn så rekommenderar jag dig att köpa Audition, som är en komplett studio för petnoga ljudredigering och som även har en bra studiodel där man lägger och klipper ljud på olika spår.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...