Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Karlstads Kommun anordnade en tävling om att göra en film om luften/miljön i karlstad för mediaelever på Sundsta Älvkulle-Gymnasiet. Filmen skulle ge en varm känsla som uppmanade karlstadborna till att fortsätta göra miljön bättre men utan några pekpinnar. Våran film vann och kan ses i tv4 värmlands reklamblock i 6 dagar framåt.

Skulle vara intressant med respons från er.

Filmat med nikon. Ljudupptagning med zoom. Klippt i final cut pro.

Det finns flimmer i filmen som vad jag har förstått är ett problem med nikons filmfunktion.

mvh Wille

Vårat bidrag vann och kan ses i tv4 värmlands reklamblock i 6 dagar framåt.

Postad

Inget låst exponeringsvärde och en del ljudbrus mot slutet. Annars var det väl en fin reklamfilm =) Det där med "En varm känsla" fick ni ju fram iallafall :)

Postad

Tycker ni har gjort ett bra jobb. Finns en del tekniskt att ha åsikt om men jag vet hur svårt det är att både ha koll på att handlingen förmedlas på det tänkta sättet och samtidigt få tekniken att stämma. Med tanke på att ni valt de svårast skådespelarna som finns (barn) så tycker jag ni gör ett bra jobb.

Om jag skulle ge lite kritik/synpunkter så skulle det vara rent tekniskt.

1. bestäm er för bildspråket, åkningen i början passar inte riktigt in i mina ögon.

2. Ljudet i slutet är inte så bra, man hör inte vad han säger

3. Färgkorrigera bilen och jobba med bilen i Post (ni kanske har gjort det men ni kan utmana mer).

Detta är högst personliga åsikter men då jag jobbar som professionell reklamfilmsproducent har jag ganska bra koll.

Men som sagt, bra jobbat och lycka till!

• 1 månad senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...