RobinsTaste Postad 11 februari 2011 Postad 11 februari 2011 Håller på med en svensk cool actionrulle, och behöver en cool titel. Typ john carpenterstil med Flykten från New York eller Big trouble in Little China! Någon ide? 0 Citera
Sarista Postad 11 februari 2011 Postad 11 februari 2011 vad handlar den om? var utspelar den sig? tema? ska det vara på svenska eller engelska? 0 Citera
RobinsTaste Postad 12 februari 2011 Författare Postad 12 februari 2011 Den utspelas i en framtid, där landets farligaste områden är indelade i territorium. En polisattack mot ett gammalt hamnområde går åt helvete och 15 poliser dödas eller tillfångatags av ett stort anarkastiskt gängledarskap. En rå, brutal och hemsk agent är den enda som kan rädda gisslan. Samtidigt kräver gänget att få amnesti inom en timma innan de börjar döda gisslan. Filmen ska vara på svenska, och ha en retrokänsla. Ska försöka sälja till nåt företag när det är klart. Filmens titel får gärna vara mer än ett ord, och sammanfatta handlingen kort och snabbt. 0 Citera
daarco Postad 12 februari 2011 Postad 12 februari 2011 "Död mans Grepp" eller nåt? Låter lite småtufft och betyder nåt lite småtufft! 0 Citera
RobinsTaste Postad 13 februari 2011 Författare Postad 13 februari 2011 Hehehe, tack båda två, men kom på flera titlar tack! 0 Citera
dew Postad 13 februari 2011 Postad 13 februari 2011 "Tro mina ord" ? Det är förstås om det är agenten som är huvudperson? 0 Citera
RobinsTaste Postad 14 februari 2011 Författare Postad 14 februari 2011 ultimatum Tackar! Yes, nytt, passar i alla språk och låter lockande både som scifi och action! Tack, Chrion! 0 Citera
Chrion Postad 15 februari 2011 Postad 15 februari 2011 Håller på med en svensk cool actionrulle, och behöver en cool titel. Typ john carpenterstil med Flykten från New York eller Big trouble in Little China! Någon ide? "Håller på med en cool actionrulle", innebär "håller på med" att du är i förberedelserna eller att du håller på att spela in? Eller har tankar på att börja göra en film av det? Blir väldigt nyfiken Tackar! Yes, nytt, passar i alla språk och låter lockande både som scifi och action! Tack, Chrion! Jag bjuder på den! Hoppas man får se delar av resultatet och att filmen blir hårdkokt som utlovas. En cool titel innebär för mig inte nödvändigtvis en bra film. Den ska ha nåt intressant även. Om filmen har en kritisk punkt tycker jag titeln passar. Lycka till! 0 Citera
RobinsTaste Postad 15 februari 2011 Författare Postad 15 februari 2011 "Håller på med en cool actionrulle", innebär "håller på med" att du är i förberedelserna eller att du håller på att spela in? Eller har tankar på att börja göra en film av det? Blir väldigt nyfiken Jag bjuder på den! Hoppas man får se delar av resultatet och att filmen blir hårdkokt som utlovas. En cool titel innebär för mig inte nödvändigtvis en bra film. Den ska ha nåt intressant även. Om filmen har en kritisk punkt tycker jag titeln passar. Lycka till! Tyvärr har jag nog inte kash eller kontakter att skapa den själv, men jag skulle vilja göra det! Tyvärr ska jag göra manus och försöka sälja....men man ska aldrig säga aldrig, jag har gjort långfilm för! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.