Jump to content

Din För Evigt

svenzn

Recommended Posts

"En äldre man bestämmer sig en dag för att ta kontakt med sitt livs kärlek." Vi har precis gjort klart Din För Evigt en film som jag fotat och ljussatt, och en klasskompis skrivit och regisserat. Filmen är inspelad med RED och deltar just nu i uttagning till Göteborgs Internationella Filmfestival via online-tävlingen Dragon Awards New Talent.

Ni kan se filmen här: http://www.dragonawardnewtalent.com/browse/film/din-for-evigt/

Rösta gärna på filmen om ni gillar den!

http://bdforum.se/marcus/DinForEvigtSmall.png

Jag vore jättetacksam för all kritik ni kan tänkas ha på foto och ljus, men ni får väldigt gärna komma med kommentarer på filmens alla delar då regissören också kommer läsa här.

Tack på förhand!

Det första jag reagera på var att ljussättningen var lite tråkig. Hur ljussatte ni? Det känns inte som att Red kameran kom till någon speciell användning.

Tempot tyckte jag var lite segt från början men efter att ha sett den igen så var tempot bra.

Jag gillar filmen, den har en mysig men ändo sorgsen känsla.

• 2 weeks later...

Har varit på julsemester så därför svaret dröjde. Men iaf, ljussättning var i många delar av filmen uppsatt för att vara så naturlig som möjligt, men samtidigt bli lite mer spännande än normalt ljus. Kameran vi haft tillgång till har en zoom-lins som tyvärr inte går lägre än 2.8f, vilket i en inomhusmiljö inneburit mycket ljus. Det som använts är en blandning av spottar, kino flo, och ett par 650W-lampor samt en 1000W från arri, i kombination med diffusionsfilter och reflexskärmar.

Berätta gärna mer hur du tyckte ljussättningen kändes tråkig, och hur du menar när du säger att kameran inte kom till användning? Syftar du på kontrastomfång och att vi borde sett till att utnyttja det mer?

Tar som sagt gärna kritik :P

Sen tänkte jag säga tack till de som har tittat på filmen och kanske röstat, och så tänkte jag be alla som röstat om att göra det igen ifall ni orkar då filmen utan underlag blivit anklagad för röstfusk och därmed blivit bestulen på ca 2000 röster. Så vore jättefint om ni som gillade den orkar rösta igen ^^

• 6 months later...