Gå till innehåll

Recommended Posts

• 2 veckor senare...
Postad

Skrev en jättelång recension! Men så krashade datorn. Sen föll det ur sinnet, men ska se om jag kan återskapa det hela.

Skön film! En härlig mix av Ritchie, Boyle och Park. Tycker det var bra foto (i denna digitala amatörvärld är det skönt att få vila ögenen på lite 16mm ibland), bra milljöer, bra regi, mycket bra skådespeleri, rappt klippt (som det ska vara i sådana typer av filmer). Jag vet inte riktigt vad jag tycker om slow framrate/ bild för bild animeringen, men det är väll en smaksak (och det ger filmen en egen stil, vilket är bra).

Den enda negativa kritik jag egentligen kan ge har att göra med manuset, som jag inte riktigt tycker håller måttet hela vägen. Du väntar spänt på varför denne stackars medelåldersman blir anklagad för mordet på herr rasselröst's barn, och lämnas lite i ett Jaha? Och en fråga angående slutet (varning spoiler): Hur vet gubben att den stackars mannen tar livet av sig, när han lägger på luren? :P

Men ändå en mycket underhållande film!

Postad

Tackar mycket för kommentarerna!

Gällande slow framerate är jag heller inte så speciellt förjust i det mera. Men då kändes det som en rolig grej att testa, vilket det också var. Dessutom hade vi inte tillräckligt med film så vi behövde ett annat alternativ. Men nu är det gjort och kommer antagligen inte att använda det igen. Eller det vet man ju förstås aldrig.

Jag kan förstå vad du menar med slutet. Kanske man väntar sig något "större". Men samtidigt får man ju veta att slumpen var orsaken vilket nog enligt mig är en intressant orsak. Men kanske det är smaksak.

Gällande om Graham vet att Matthew skjöt sig eller inte ville vi lämna osagt och vi låter publiken bestämma själv. Vi har tillsammans diskuterat detta flera gånger med regissören men kom fram till att det på något sätt skulle bli för mycket att visa det. Men bra point i alla fall!

Gott nytt år;)

Postad

Gillade dina bilder och manus. Och ljudläggningen likaså.

Sedan måste jag fråga hur det kommer sig att du valde att göra dialogen på engelska? När det är tydlig inspiration av Ritchie så hade det varit spänande att låta svenskan ge klang åt bilderna?

Bra jobbat!

Postad

Tackar, kul att du gillade!

Orsaken till engelska var egentligen att manusförfattaren så gott som alltid skriver på engelska. Och dessutom är jag lite skeptisk över om det skulle varit coolt med finlandssvenska i en sådan genre;)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...