Kaffefilter Posted December 18, 2010 Posted December 18, 2010 Såatteh, ska göra en liten kortfilm hade jag tänkt men problemet är att jag bara har en väldigt, väldigt dålig kamera. Just nu använder jag faktiskt min digitalkamera som videokamera, och även om jag tycker det blir lite charmigt så skulle jag såklart vilja ha en lite bättre. Jag är inställd på något begagnat, men kan tänka mig nytt också. Observera att min budget är absolut max, jag är fattig. Vad kan man få på marknaden för 1500 pix? Vad skulle ni köpa för de pengarna? Tacksam för svar! 0 Quote
plf66 Posted December 18, 2010 Posted December 18, 2010 Nja, jag skulle njuta av färdiga dvd på nån billig dvd-spelare för den budgeten. :) Kanske filma med mobiltfn? Eller en Ixus100, men då behövs redigeringsprogram som ligger över din budget. 0 Quote
StenR Posted December 18, 2010 Posted December 18, 2010 Kolla på Kodak Zi8, kostar ca 1200 och kan använda en extern mik. 0 Quote
Kaffefilter Posted December 20, 2010 Author Posted December 20, 2010 Det blev den här lilla raringen: Sanyo HD Xacti CG10 Men tack för alla tips! 0 Quote
ChrisSFP Posted January 6, 2011 Posted January 6, 2011 Annars säljer jag en i princip oanvänd Sony PC5 dv kamera för 1000:- med extra tillbehör. Köpte den som backup för alla mina dv filmer men har aldrig använt den i princip så tänkte sälja iväg den. 0 Quote
Mattihp Posted January 6, 2011 Posted January 6, 2011 Ett smart tips om det var för EN film hade varit att hyra. Om du kört DV-kamera så hade du lätt kunnat hyra kompetent ljudutrustning för en dag också.. 0 Quote
Recommended Posts