Jump to content

Snömannen, knappt ens kortfilm

3d-intresse

Recommended Posts

Jag gjorde denna då jag dels har lite mycket fritid och tycker att det är kul med animering. Tänkte inte mycket på manus, utan körde mest på i olika vinklar. Sen klippte jag ihop det till vad det blev. Tyckte det blev så bra att jag la på ljudeffekter, vilka jag mixade till 5.1-ljud. Ljudet sprakar vid vissa tillfällen i mina datorhögtalare. Däremot är ljudet av den kvalitén jag vill nå då jag kopplar in min förstärkare i datorns optiska ingång.

Ge gärna kritik med mera!

Tycker du ska arbeta mer med modellering. Känns lite som du har lite för bråttom att lära dig mer avancerade saker (om man kan kalla kameraanimering avancerat) då det är ganska lite som imponerar i dina filmer som oftast upplevs som slarviga. Efter det kan du börja med rigging och animering. Jag rekommenderar att du kollar på lite tutorials, förslagsvis digital tutors och tar ett par steg tillbaka.

För övrigt var det inte speciellt bra klippt och jag förstod egentligen ingenting av din film.

Skrev ett jättedetaljerat svar som byggde på det Bassbucket sa, men forumet spökade på mig och "Posta Snabbsvar" knappen skickade mig till ett blankt "Skriv nytt inlägg" form x) Min huvudpoäng var hursomhelst att det syns att du skippar steg. Att göra animerade filmer efter så lite erfarenhet inom programmet är lite slarvigt faktiskt. Det du bör göra är att arbeta allt du kan med att lära dig skapa snygga och realistiska 3d modeller. När du blivit så bra att du kan skapa en stillbild som ser hur fin ut som helst, då är nästa steg att lära dig animera utifrån det du skapat. Digital Tutors är jättebra, och deras grundtutorials bör du definitivt kolla in. Mitt tips är att skippa animering helt och hållet för nu, och fokusera endast på modelling :)

Tack för era tips :) Jag ska tänka på allt det ni sagt, för ni har ju faktiskt rätt. Jag har varit för snabb med att börja göra animerad film. Orsaken är den att jag är för ivrig att börja göra avancerade saker. Jag får helt enkelt sitta ner och klicka och lära mig allt innan det att jag börjar på riktigt med sådant.