Jump to content

Brinnande byggnad som exploderar

david-

Recommended Posts

Jag har gjort en liten sekvens där jag endast använt mig av ett stillbildsfoto på en byggnad, som jag senare med hjälp av kamera- och ljusinställningar försökt skapat en 3d sekvens.

Huvudsaken i klippet är VFX explosionen och förstörelseeffekten, där jag bland annat har använt småsaker jag gjort i 3ds max, som vissa skrotliknande saker.

Ljudet arbetade jag mycket med, för att få fram ett djup i explosionsljudet och liknande.

Hoppas ni gillar det!

Som vanligt, se i 1080p eller 720p

Musik/Ljud:

Magix Music Maker 14

Komposition:

AE CS5

Premiere Pro CS5

3d:

3ds max

Jag har nog aldrig sett ett stillbild-till-video-klipp med en trovärdig kamerarörelse, och det hade inte heller det här. Men själva effekterna var mycket bra! Så när som på att a) elden borde lysa igenom fönstren också (det känns som om det enbart brinner på taket annars) och b) glassplittret borde ha högre hastighet gentemot allt annat bös som kommer flygande.

Ett tips ang kamera rörelsen. Det ser ofta väldigt "datorgjort" ut. Dvs ett wiggle uttryck eller vad du nu använt. Testa ta en kamera om filma någon form av markering mot en vägg eller något. Något som är lätt att tracka. Filma detta med lite halvskakiga händer (om det är vad du är ute efter) och använd sen tracking informationen som kamera istället för något uttryck som wiggle.

Gillar inte den lilla lensflare'en på höger sida och hela grade'en ser lite för flat och orange ut för min smak.

Annars ser det väll helt ok ut. Svårt att bedömma sånt här för det görs av alla hela tiden och det är alltid samma grej som aldrig ser riktigt snyggt ut. Action essentials klipp och en lens flare nån stans.

Keep it up!