Jump to content

Recommended Posts

Posted

Efter ha tagit en paus ifrån mitt redigerade några veckor upptäckte jag att efter projektet jag jobbar har laddat klart så fryser det till och gör det omöjligt för mig att fortsätta (ibland hinner den ladda klart alla filer, så fort jag trycker på något så fryser det/den fastnar på att ladda in alla 'filmfiler'). Jag har inte haft detta problem förut, har kunnat lyssna på spotify och haft igång google chrome samtidigt utan större problem(när man tabbar tillbaka tar det så klart lite extra tid men inte mer än 1 min). Varför får jag detta problem nu?

Gick in i mappen och snokade runt lite.

- Min projekt fil är 64872 KB stor.

- Sammanlagt använder jag material som är över 5 timmar långt och har importerat allt. (filmen är klippt i tusen bitar och 'endast' 50 min lång just nu!)

- Adobe Premiere Pro Preview Files har en storlek på 60GB

- Jag har flera sekvenser, den ena på 50 min sedan ett några fler på endast några sekunder.

Är det någonting som ringer varningsklockor i era ögon när ni läser det här?

Bör jag göra någonting?

Finns det något jag kan förbättra i prestanda med datorn (ex. defragmentera, stänga av något program)?

Min dator:

Premiere Pro CS5

Windows 7

ATI Radeon HD 4800 (två skärmar om det har någon betydelse)

Intel Core 2 Duo E8500 @ 3.15Ghz

4096MB RAM

Och efter ha varit på Dreamhack så har hårddisken jag arbetar på ca 148 GB space kvar av totalt 1TB.

Om jag missat något får ni gärna fråga!

Tack på förhand :)

Posted

Gör en kopia på projektfilen, byt namn (tillfälligt) på den mapp du har alla filer i, meddela "off line" på alla klipp när du öppnar projektet.

Testa nu att länka om videofilerna och se om det fungerar.

4 Gb ram är i minsta laget, i alla fall om det är HD-material du klipper...

//M