Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har precis efter mkt slit blivit klar med en dokumentärfilm på 29 min.

Ivrig som ett barn så vill man ha skapelsen på en DVD så fort det går! Men ack!

Renderat filmen i Vegas till DV widescreen format men den envisas med att dela upp filen i 2 delar?

Sökt med ljus och lyckta i menyerna för att kolla inställningar osv. utan framgång.

Filerna är ganska stora på ca 9 gig tillsammans.

Försökt att få ihop dessa filer i DVD Architect , men får inte det att fungera heller. Finns nått som heter link men det innebär endast att båda filer bränns över till DVD skivan och ligger där separat.Inget kul!

Ej haft detta problem förr, men det beror nog på att alla tidigare filmer jag gjort är runt 10 min och alltså mindre.

Om någon vänlig själ har nån lösning tillhanda så emottages det med tacksamhet ! MVH Freddan

Postad
Menar du exportering av filen?

Vad väljer du för inställningar?

Det är ingen inställning i timelinen om att du får välja vad som ska renderas/exporteras?

Tack för visat intresse!

Rendering innebär ju att alla bildrutor och ljudspår blir ett bildspår och ett stereo ljudspår och exporteras ( läggs ) på den plats i datorn man valt.

Väljer i rendering DV Widescreen 25 fps AVI

Man kan använda loopmarkören för att tala om för datorn vad man vill rendera.Då utdragen på timlinen. Har prövat det med. Brukar föredra att rensa bort allt som inte ska med i renderingen inkl markörer innan.

Ska ta en extra titt på timelinen för att se om jag hittar något skumt!

Tror att storleken på filen kräver någon slags inställning någonstans för att inte delas upp?

Som sagt detta är ett nytt fenomen för mej! /Freddan

• 1 månad senare...
Postad

Om detta ska vara i ett annat avsnitt då flyttar du det när jag göra i Las Vegas med dessa. AVI video från min kamera de är bara svart som det bara gör ljud, men när jag spelar den och lägga videoklippen i Vegas det bara bra.

Postad
Om detta ska vara i ett annat avsnitt då flyttar du det när jag göra i Las Vegas med dessa. AVI video från min kamera de är bara svart som det bara gör ljud, men när jag spelar den och lägga videoklippen i Vegas det bara bra.

Jaha.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...