Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hallå Hallå Voodoo Film!

Jag heter Alexander och studerar i dagsläget på European Film College i Danmark.

Utbildningen är 8½ månader och väldigt intensiv där man får bekanta sig med alla olika roller i ett Film Crew

för att sedan tillslut fördjupa sig på det man tycker passar en bäst. Tänkte att det kunde vara roligt att dela med sig av lite övningsfilmer jag gjort och kommer att göra. Både för att få lite respons och även svara på lite frågor om någon är intresserad av utbildningen.

Vi har nu vart igång sen 1 Augusti och saker & ting börjar nu ta form även om jag helt säkert är en _mycket_ bättre filmskapare om några månader! Jag är mest intresserad av directing & scriptwriting.

Jag och min närmaste kompis Jonathan som också studerar här med mig har en kanal på youtube där vi kommer lägga upp materialet. Vi är väldigt likasinnade och målet är att göra komedifilm ihop. Nu till en början har vi fått väldigt strikta riktlinjer för alla projekt, men med tiden blir allt mer fritt och således hoppas vi att kunna kräma fram ett par bra filmer ihop.

Länken: http://www.youtube.com/user/Apairofkings?feature=mhum

Mvh osv

Alex & Jonathan

ps. Vet inte om jag placerade detta inlägget i rätt del av forumet, men feel free att flytta det annars.

Postad

Hej! :D

Låter väldigt intressant det här =) Har du pluggat film tidigare eller är det här din första filmutbildning?

Ang. filmerna så är det väldigt bra, rent berättarmässigt. Tekniskt sätt så såg det lite slarvigt ut på vissa ställen, men inget jättefarligt. I Mutiny on the Black Star och speciellt i Trap of the Dead var det missar vad gäller 180-graders regeln. I Mutiny on the Black Star var det inget som stod ut jättemycket, men i Trap of the Dead blev jag jätteförvirrad när dörren i det lilla utymmet flyttades från höger till vänster och vänster till höger-- Och speciellt märkvärt med de vita väggarna var överexponeringen, där de övre delarna blåstes ut helt.

Filmerna var iallafall intressanta och stadigt klippta, villket fick mig att se klart hela från början till slut-- Och då kan man ju säga att halva striden är vunnen :) Kom bara ihåg det tekniska :D

Postad
Hej! :D

Låter väldigt intressant det här =) Har du pluggat film tidigare eller är det här din första filmutbildning?

Ang. filmerna så är det väldigt bra, rent berättarmässigt. Tekniskt sätt så såg det lite slarvigt ut på vissa ställen, men inget jättefarligt. I Mutiny on the Black Star och speciellt i Trap of the Dead var det missar vad gäller 180-graders regeln. I Mutiny on the Black Star var det inget som stod ut jättemycket, men i Trap of the Dead blev jag jätteförvirrad när dörren i det lilla utymmet flyttades från höger till vänster och vänster till höger-- Och speciellt märkvärt med de vita väggarna var överexponeringen, där de övre delarna blåstes ut helt.

Filmerna var iallafall intressanta och stadigt klippta, villket fick mig att se klart hela från början till slut-- Och då kan man ju säga att halva striden är vunnen :) Kom bara ihåg det tekniska :D

Tackar! Har tidigare "bara" vart väldigt intresserad och gjort lite amatörsaker, så detta är min första filmutbildning.

Kul att du gillar det :) Och uppskattar din kritik också. Trap of the Dead var nästan det första vi gjorde, så där finns en hel del missar och tekniska fel. I Mutiny on the Black Star har felen minskat lite och förhoppningsvis fortsätter det i den riktningen!

Tack för input, ha det fint!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...