Rasty Postad 27 oktober 2010 Postad 27 oktober 2010 Tjo! Jag och en kompis håller på med ett projektarbete sista året i gymnasiet och vi planerar en liten trip till New York där vi kommer besöka New York Film Academy och se hur det går till när dom gör film där. Vi kollade upp hur mycket det kommer kosta ungefär och det blir sammanlagt 13.000 - 15.000 kronor för två personer tur & retur inklusive boende för 12 nätter. Vår snåla skola ville inte ge oss nånting även om dom tidigare har gett ut större summor till andra elever. Vi har just nu ett ställe i vår stad som är intresserade av det. Dom kunde tänka sig att ge oss 15.000 kronor om vi gör en film som kan vara nyttigt för samhället, t.ex. en anti-drog film eller något sådant. Men det är inte 100% säkert att de ger oss pengar så vi vill ha en back up plan. Kan ni komma med förslag på var vi kan få stöd till något sådant här? 0 Citera
Mega99 Postad 28 oktober 2010 Postad 28 oktober 2010 Stöd för ett besök på New York Film Academy? Skaffa ett jobb. 0 Citera
Rasty Postad 28 oktober 2010 Författare Postad 28 oktober 2010 Jag går fortfarande i skolan så jag prioriterar inte jobb. 0 Citera
Mega99 Postad 29 oktober 2010 Postad 29 oktober 2010 Jag går fortfarande i skolan så jag prioriterar inte jobb. Jag känner hur många som helst som både studerar och arbetar. Grejen är ju att du kommer inte få något stöd till något så grundlöst som en resa till NYFA - Som du själv nämnde så ges stöd i stort sätt bara till syften som kan bidra till samhället på något sätt. 0 Citera
Rasty Postad 30 oktober 2010 Författare Postad 30 oktober 2010 Ok, men som sagt så kommer jag göra en antidrog film som ska visas i min skolas aula för högstadieelever. Kontaktade Sparbanken Syd och dom ska besluta om detta i mitten av november. Har också kontaktat kommunen och dom lovade att försöka hitta stipendium. Dessutom har jag också pratat med ett ungdomsställe som verkligen vill att vi gör en sån här antidrog film och visar för högstadieelever, de kunde tänka sig betala vår resa till New York men dom är som sagt lite skeptiska till en sån resa. Men NYFA sa att dom kunde ta emot mig och min kompis och att vi skulle få se hur studenterna arbetar där. 0 Citera
daarco Postad 11 november 2010 Postad 11 november 2010 Gör snabbt nån liten fin film om nån missförstådd homosexuell författare. Sånt älskar de kulturella som håller i pengarna. Sen söker ni till NY projektet : ) 0 Citera
Mega99 Postad 11 november 2010 Postad 11 november 2010 de kunde tänka sig betala vår resa till New York men dom är som sagt lite skeptiska till en sån resa. Jag kan se varför. Det är ju svårt att se hur en resa till NYFA är relevant till skapandet av eran antidrogfilm som bara ska visas lokalt på skolan. Så som jag ser det försöker du och din kompis bara snylta av andra för att få åka till New York och besöka NYFA- Väldigt lame enligt mig. Skaffa ett jobb eller gör något vettigt. Gör snabbt nån liten fin film om nån missförstådd homosexuell författare. Sånt älskar de kulturella som håller i pengarna. Sen söker ni till NY projektet : ) Ojoj, jag kan nästan höra pengarna rulla in :D 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.