david- Postad 15 oktober 2010 Postad 15 oktober 2010 Håller på med ett relativt stort projekt nu och ska börja filma imorgon så redigeringen ligger en bit längre fram. Men jag skulle därför nu vilja ha lite kritik från er om vad ni tycker om ljussättningsinställningen jag skapade genom några färginställningar. Tycker ni det ser ut som en bra cinematic look? Ska färgtemat inte vara lite gul/orange som jag har utan luta åt någon annan färg? Vad tycker ni ser snyggast ut? Se i 720p, annars förtörs allt :) Btw så är filmen bara ett snabbt ihopklippt test med ett väldigt slarvigt gjort soundtrack jag gjorde på 10 minuter så jag vill bara höra om ljussättningen. 0 Citera
Winghen Postad 15 oktober 2010 Postad 15 oktober 2010 tycker att musiken. (om du nu har gjort den) var raiktigt bra :) mystiskt på något sätt, positivt! men om vi ska lägga fokus nu mer på själva ljuset så var detta också väldigt bra! Dock så tycker jag inte att det ser så filmliknande ut om det är det du vill. Mer konstaktigt, tycker jag. Lite den stilen som du gjorde själva testklippet på. Men hursomhelst riktigt snyggt! Svårt att säga vad som är en bra cinematic look, trots allt, då det alltid eller oftast varierar :) Jag tycker faktiskt du ska köra på den ljussättning som du nu fåt fram i klippet, eftersom det var så pass snyggt! Lycka till med projektet :D 0 Citera
Magnetic Postad 15 oktober 2010 Postad 15 oktober 2010 Tycker det gul/orangea var snyggt men jag kan inte säga om det är det bästa för produktionen. Har ju ingen aning om i vilket samband det visas och vad filmen vill säga, känns ganska viktigt när man gradear! 0 Citera
Mega99 Postad 15 oktober 2010 Postad 15 oktober 2010 Ljussättningar skapar du väl inte genom färginställningar heller? :D Snyggt såg det ut, men lite för saturerat för en spelfilm eller dokumentär. Tror dock att det skulle passa utmärkt till en musikvideo. Gul/orange för mig skriker lite för mycket varningsfärg. Prova att dra ner alla färgändringarna med hälften. Cinematisk look handlar om så mycket mer än färger, så du kanske vill tänka om vad gäller slutmålet. Är det en färgsprängd spyblandning du vill ha, som för visso täcker ljussättningsmissar etc, eller vill du ha en look som framhäver känslan och motivet i bilden? 0 Citera
david- Postad 15 oktober 2010 Författare Postad 15 oktober 2010 Tack för berömmet om musiken, även fast den kan förbättras på många sätt :) Mega99: Jag är som sagt ganska ny inom filmområdet med lite mer än ett halvårs erfarenhet genom tutorials så jag tar gärna hjälp av dig som kan lite mer :) Vad ska jag mer tänka på för att få en filmkänsla? Kan du länka ett bra exempel? Tack! :) 0 Citera
Mega99 Postad 15 oktober 2010 Postad 15 oktober 2010 Tack för berömmet om musiken, även fast den kan förbättras på många sätt :) Mega99: Jag är som sagt ganska ny inom filmområdet med lite mer än ett halvårs erfarenhet genom tutorials så jag tar gärna hjälp av dig som kan lite mer :) Vad ska jag mer tänka på för att få en filmkänsla? Kan du länka ett bra exempel? Tack! :) Det handlar främst om kinematografi, hur du ramar in bilderna, ljussätter dem, och arbetar med kameran. Grejen är att filmkänsla får du om du filmar med film. Alla nybörjare strävar efter "Filmkänslan", och sen inser de att det finns ingen sådan grej. Din video/film blir det du gör den till. 0 Citera
bonne Postad 18 oktober 2010 Postad 18 oktober 2010 Testa dra dra upp lite blått i skuggorna för att komplementera den gula/oranga tint du har. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.