skatefilm Postad 25 september 2010 Postad 25 september 2010 Jag laddade nyss ner en trial på pinnacle studio och hittade slowmotion läget Men jag undrar om det går att göra så att bara en del av videoklippet blir i slowmotion Är tacksam för svar:) 0 Citera
Pehrbau Postad 25 september 2010 Postad 25 september 2010 Har du provat att klippa på båda sidor om den del av den del som du vill skall ha annan fart? 0 Citera
skatefilm Postad 30 september 2010 Författare Postad 30 september 2010 Men när jag testar detta så blir videon mycket kortare och den saktar ner fel del och jag har klippt på båda sidor men den blir ändå kortare vad gör jag fel?:/ tacksam för svar:P 0 Citera
Pehrbau Postad 30 september 2010 Postad 30 september 2010 Jag kan inte Pinnacle Studio men gissar att det finns en funktion som heter speed eller liknande och att den fungerar som den gör i de flesta program. Det videoklipp som du lägger effekten på kommer att spelas upp i den hastighet som du ställer in. Skall det gå fortare så kan du troligen ange t ex 50% och då kommer klippet att bli 50 % kortare. Om du i stället väljer -50% så går det långsammare och blir motsvarande bit längre. Det kan kanske också finnas en möjlighet att ändra hastigheten gradvis. I vissa program kan man välja att behålla oförändrad längd och då skall man ställa in mellan vilka punkter i klippet hastigheten t ex skall vara högre och då blir hastigheten lägre på övriga delar av klippet för att den totala längden skall bli oförändrad. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.