Gå till innehåll

Ljudskivor?


El Turboroberto

Recommended Posts

De få ljudskivor jag har köpt (en eller max två) har varit ganska dåliga - de flesta effekterna har mest låtit som om de varit gjorda med en casio-synt.

Visst har det funnits några användbara ljud (dörrknarr, fotsteg, o.s.v.), men jag tycker de mesta man hittar på nätet låter bättre än det jag har hört från skivorna.

Nu ska jag erkänna att det är väldigt billiga ljudeffekts-skivor, och jag kanske har haft otur (eftersom jag letat efter "ufo"-ljud), men de är de som jag hittat i vanliga skivaffärer...

 

Bara en iaktagelse, och tipset är att leta upp på nätet först, gratis är billigt :)

 

/Rico

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo, tyvärr brukar man få vad man betalar för när det gäller sånt, men ibland kan man göra kap!

Mitt råd är att lyssna noggrant på skivorna innan man köper dom, så går det att hitta schyssta saker som matchar pluskan bättre.

Ännu bättre är det ifall man gör ljuden själv, då slipper man allt joxx med att leta & vet med säkerhet att man har rättigheterna :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...