El Turboroberto Postad 28 december 2004 Postad 28 december 2004 Vart kan man köpa skivor med ljud och musik som man får använda som man vill? / tacksam för svar!! 0 Citera
Christian van Caine Postad 29 december 2004 Postad 29 december 2004 I vilken musik-affär som helst, även de flesta vanliga skiv-affärer! Läs bara noga på omslaget & dokumentationen hur fria dom är innan du köper & lyssna noga först. 0 Citera
El Turboroberto Postad 29 december 2004 Författare Postad 29 december 2004 Allright! thanks! 0 Citera
Luzer Postad 29 december 2004 Postad 29 december 2004 Om det är ljudeffekter du är ute efter så finns det många gratis arkiv på nätet där man kan tanka fritt och använda till vad man vill. Ett är http://alcljudprod.se/huvudsida_a_e.html Det är väl inte bästa formatet direkt men duger helt ok till amatörfilmer. Och oftast är det ju bättre än ingenting. 0 Citera
Fredrik Blom Postad 30 december 2004 Postad 30 december 2004 De få ljudskivor jag har köpt (en eller max två) har varit ganska dåliga - de flesta effekterna har mest låtit som om de varit gjorda med en casio-synt. Visst har det funnits några användbara ljud (dörrknarr, fotsteg, o.s.v.), men jag tycker de mesta man hittar på nätet låter bättre än det jag har hört från skivorna. Nu ska jag erkänna att det är väldigt billiga ljudeffekts-skivor, och jag kanske har haft otur (eftersom jag letat efter "ufo"-ljud), men de är de som jag hittat i vanliga skivaffärer... Bara en iaktagelse, och tipset är att leta upp på nätet först, gratis är billigt :) /Rico 0 Citera
Christian van Caine Postad 4 januari 2005 Postad 4 januari 2005 Jo, tyvärr brukar man få vad man betalar för när det gäller sånt, men ibland kan man göra kap! Mitt råd är att lyssna noggrant på skivorna innan man köper dom, så går det att hitta schyssta saker som matchar pluskan bättre. Ännu bättre är det ifall man gör ljuden själv, då slipper man allt joxx med att leta & vet med säkerhet att man har rättigheterna :-) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.