Gå till innehåll

Recommended Posts

• 2 veckor senare...
Postad

Det var en rätt intressant historia. Kul att läsa något som tar ut svängarna, även om ämnet är klassiskt. Men så länge en historia handlar om kärlek och våld så kan den ju inte vara ointressant, eller hur?

Det jag skulle föreslå att du gör först och främst om du vill att någon ska filma manuset är:

1. Fixa till formateringen. Nu är den i shooting script-format, fast med felaktiga marginaler på dialogen. Det ser lite fult ut. Kör på vanligt "spec script" format (vad nu det heter på svenska).

2. Ta bort alla kameraanvisningar. Om jag skulle filma detta manus så skulle det ändå vara jag som väljer kameravinklarna. Och jag skulle definitivt inte zooma så mycket som du skriver. Så bort med allt sånt. Detta gäller även så gott som alla "vi ser".

På grund av dessa två saker har jag inte kunna läsa manuset lika bra om det var skrivet på "rätt" sätt, så det har varit lite svårt att bilda en uppfattning om det. Du skrev inte att du önskade kritik, men här är lite ändå. Hoppas du inte tar det för hårt om du inte önskade dig kritik. Kritiken är dock preliminiär eftersom jag hade lite svårt att läsa manuset snabbt.

Jag tycker att det blev lite statiskt och segt efter första misshandeln. Jag trodde faktiskt att filmen skulle sluta i mitten av scen 7.

Sen tycker jag att Evas andra dotter (alltså inte Lina) inte verkar fylla någon funktion. Ta bort den karaktären kanske?

Och hur vet man att det är Peters bil som Lina ser?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...