frehåk Posted August 9, 2010 Posted August 9, 2010 Hej! Ska importerta en avi-fil till moviemaker men det går inte. Programmet klagar på att codec-filen som krävs för att spela upp filen inte är installerad på datorn. Men i tex. premiere pro går det bra. Jag kan också spela upp filmen i windows mediaplayer. Vad ska jag göra för att få det att fungera i moviemaker? /F. 0 Quote
piers Posted August 9, 2010 Posted August 9, 2010 Här är någon som haft samma problem: http://www.moviecodec.com/video-codecs/movie-maker-codec-5153/2 (orkade inte läsa igenom hela tråden, men det stod något om en lösning.) Min google-sökning: Google avi+codec+movie+maker Har själv haft problem med avi codec tidigare. 0 Quote
frehåk Posted August 12, 2010 Author Posted August 12, 2010 Hej! Jag får tyvärr inte ut så mycket av de länkarna. Kan någon annan hjälpa mig!? /F. 0 Quote
jbergman Posted August 12, 2010 Posted August 12, 2010 Vilken codec är det du har problem med då? /Jakob 0 Quote
Recommended Posts