ungfilm Posted February 7, 2003 Posted February 7, 2003 Är det nån som vet var det är för åldersgräns på att hyra utrustning..Om det finns nån åldersgräns överhuvudtaget.. 0 Quote
Moiraine Posted February 7, 2003 Posted February 7, 2003 Det beror väl på vart du vänder dig. Som du skrev som rubrik så finns det säkerligen resurscentra för ungdomar i närheten där du bor. Eller ja, det beror på vart du bor. De lånar säkerligen ut till alla möjliga åldrar. 0 Quote
Moiraine Posted February 14, 2003 Posted February 14, 2003 Aha, Göteborg ska ha en hel del tror jag. Bor själv där och ska få hjälp av en ungdomssatsning i Angered. Jag vet inte exakt deras tekniska möjligheter för det ska vara ganska nytt med filmresurserna etc. Meeths Unga Salonger kanske har något eller någon stadsdelsnämnd har ungdomsgrejer. Ok inte helt organiserad information, men jag är övertygad om att om du letar så kommer det finnas i Göteborg. 0 Quote
martin Posted February 19, 2003 Posted February 19, 2003 Mejla Malin Johansson, på malin.johansson@filmivast.se hon arbetar på resurscentrumet Film i Väst och har till uppgift att hjälpa unga filmare i Göteborgsregionen. Lycka till! 0 Quote
ungfilm Posted February 19, 2003 Author Posted February 19, 2003 Tackar...Det var nog det bästa tipset man kunde få Tack igen ... :) 0 Quote
ungfilm Posted February 20, 2003 Author Posted February 20, 2003 Dock ser det nog ut så som det vara anpassat för 18 - 30 års åldern det e iallefall vad jag kunde få fram på film i västs hemsida.....Jag e ju 13 snart 14 så det går ju inte riktigt... 0 Quote
UngeherrPeter Posted February 21, 2003 Posted February 21, 2003 du får ta och skaffa lite gamla kompisar som du kan göra film med!! 0 Quote
Moiraine Posted February 22, 2003 Posted February 22, 2003 Jag vill inte vara negativ, men jag har för mig att dessutom krävs det för det första ganska mycket erfarenhet (och jag menar inte att du INTE har det) och dessutom bidrar väl FiV mest bara med band och råd. Det är vad jag har fått höra och om det är annorlunda blir jag förbannad för då hade jag direkt sökt stöd för mitt nuvarande projekt. ;) 0 Quote
ungfilm Posted February 24, 2003 Author Posted February 24, 2003 Jaa...Det stämmer nog ganska bra... 0 Quote
raZmus Posted July 11, 2003 Posted July 11, 2003 hmm.. på tal om det.. finns det inget resurscentrum om man bor i jönköpingskrokarna? Jag var inne på någon sida för ett tag sedan och hittade något liknande, där stod det att de bland annat skulle ha en manusförfattarkurs nu i höst... men naturligtvis har jag slarvat bort länken... någon som kan hjälpa mig, allt är välkommet! 0 Quote
jepser Posted March 6, 2007 Posted March 6, 2007 jag bor i helsingborg, och det finns ju ett resurscentrum någonstans i skåne, men vad har man resurscentrum till, får man låna kameror och sånt eller? // Jesper 0 Quote
Team_fagott Posted March 6, 2007 Posted March 6, 2007 jag bor i helsingborg, och det finns ju ett resurscentrum någonstans i skåne, men vad har man resurscentrum till, får man låna kameror och sånt eller? // Jesper Komeror, redigering,stativ,manushjälp,drmaturgistöd, pengar osv.osv 0 Quote
jepser Posted March 6, 2007 Posted March 6, 2007 okej, men måste man visa sitt manus för att få låna sakera? 0 Quote
Team_fagott Posted March 6, 2007 Posted March 6, 2007 Ring och fråga. Du måste troligen ha en buget och en projektidé också. 0 Quote
Recommended Posts