Gå till innehåll

utspelas i mörker?


darko

Recommended Posts

hur är vanligast att göra...om hela filmen ska utspela sig på natten utomhus? det ska alltså inte vara bäcksvart... det ska vara, lyxstolpar och kanske några byggnader som lyser upp lite. men det ska vara natt..och man ska se personerna. tänk ungefär fight club...

Länk till kommentar
Share on other sites

ja.. fast nu undrar jag hur man brukar filma/göra i mer professionella sammanhang. om en film ska utspela sig på natten/kvällen, är det vanligt att man spelar in den på natten/kvällen?

 

tänk typ collateral där hela filmen i princip utspelar sig på kvällen..

Länk till kommentar
Share on other sites

hm okej.. om jag till exempel går ut klockan 8 på kvällen på en mörk gata och tittar mig omkring lite. hur mycket krävs...för att kameran ska visa det så som jag ser det..alltså så som mina ögon registrerar något när jag tittar på det.

 

är en hyfsad dvcam någorlunda användarvänlig om man skulle vilja spela in några scener i mörker, eller måste man ljussätta jättemycket för att kameran ska kunna återskapa det som ett normalt fungerande människoöga ser?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...