Gå till innehåll

Alam DV-köpvärt?


dreamcast116

Recommended Posts

intrycket jag har fått av det är att det är snabbt och enkelt. men att det inte blir några direkt snygga effekter. mest för den som skapar riktiga b-filmer (som jag då). Sen att man kan tanka nya effekter från deras sida är väl inte så dåligt?

Länk till kommentar
Share on other sites

För enkla effekter som explosioner och eventuella modeller m.m är det ett bra program för den som snabbt vill få det gjort. Har man råd att lägga ut pengarna så tror jag inte du blir besviken om du köper det iaf.

 

Ha dock i åtanke att kvaliteten på effekter m.m inte är den bästa...

Länk till kommentar
Share on other sites

Tycker det går i kruvor för mej hur jag gillar Alam. Först tyckte jag att det verkade riktigt bra och funderade på att köpa hem det. Jag var desperat på mynningsflammor och lasersvärd. Men efter något halvår och en hög med erfarenheter är riktiga effekter (inspelade på plats) eller effekter gjorda i exempelvis Final Cut Pro min melodi. ;)

 

Som jag sagt ett antal gånger här på forumet tycker jag att det räcker med digitala effekter i form av exempelvis mynningsflammor. Jag försöker hålla nere det så mycket det går. Less is more och amatörfilm blir så mycket bättre om man istället får till snyggt in-real.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...